Mera träning

Ikväll var det agilityträning igen.. Kul! Vi filmade lite, det är alltid bra när man ser sig själv... slarva med kontaktfälten på A-hindret tex! ;) Och så ser jag att Millan tittar fortfarande för mycket på mig i slalomet. Detta hinder har tagit otroligt lång tid att lära in. Vi är ännu inte färdiga, på länge! Nu det sista har det börjat lossna lite, hon har bättre fart och lite sug t.o.m. Men det är svårt att komma in rätt i det varje gång. Var fjärde gång ungefär så blir det fel i ingången. Får träna på just detta... När hon väl är inne i det känns hon ganska säker.

En extra grej idag var att någon släppte på egot och girigheten lite och lät sin hunds husse prova lite också.. Det tyckte han ju var skitkul såklart så vi ska ta en dag när Tony får styra och springa och jag får visa och titta på.

I startgroparna.

 

Täcket jag sydde till Milly föll Ka:s matte i smaken. Så nu har jag tagit mått på denna kortbenta lilla hund och ska sy ett täcke till henne med! Jättekul! :)

 

 



Kommentarer
Postat av: Suvi

Hon hoppar så lätt som en fjäder! Kul att hon är så samarbetsvillig, det ska Sniffen också bli en dag. ;)

2010-08-06 @ 13:38:22
URL: http://suvi.se
Postat av: Emma, Harry och Hilja

Kalasbra! Ni går ju framåt mest hela tiden. Jättefina kontaktfält. :)

En liten grej angående kontaktfälten. Jag tror att du kan få problem med dem sedan... Du belönar när Milly går av, efter att hon får sitt ok. Jag hade belönat när hon gör rätt, dvs står kvar på kontaktfältet. Hon behöver inte ha godis för att hon gör rätt när hon får sitt ok. För att behålla dina fina kontaktfält, fundera om du inte ska förändra din belöningsplacering. ;)

2010-08-06 @ 16:46:29
URL: http://herrharry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0