Tävling och träning

Rallylydnad igår. Det gick jättebra! Ingen diskning den här gången.. :)
Milly är i precis rätt läge hormonellt, färdig med skendräktigheten och förhoppningsvis ett tag kvar till nästa löp. Så hon var på hugget! Allt träning vi gjort i folksamlingar och på nya röriga platser har gett resultat. Hon kunde stänga av omvärlden ganksa bra. Nån gång var hon tvungen att släppa fokus på mig för att se vad som hände utanför banan, det var dessa tillfällen som gav oss minuspoäng. Men om man jämför med första tävlingen så var hon väldigt mycket mer med mig den här gången, hon var glad och trippade så fint vid min sida och utförde momenten ordentligt.

I rallylydnad kan man få max 100 poäng på en tävling. 70 p ska man ha för att bli godkänd och efter tre godkända tävlingar blir man uppflyttad till en svårare nivå. Vi fick 86 p. Helt ok, det var de där små fokussläppen som tog några poäng men det ska vi jobba mer på.  Jag är absolut nöjd med hur vi skötte oss, min lilla råtta var så duktig!

Eftersom jag åkte till tävlingen själv så finns det ingen film.. Men några bilder.
Vi träffade Cecilia med sina två superduktiga hundar, pinschern Imse och beuceronen Essi. Tillsammans knep de tredje och fjärdeplatserna. Jag och Milly hamnade på sjätte plats, av 14 startande.

Två pinschrar väntar snällt på sin tur att visa vad de går för.

 

Pinschern Imse värmer upp matte Cecilia med lite bus precis före start.

 

Beuceronen Essi är en riktig stjärna!

 

Milly gnager på sitt pris. Gott!!

 

Ikväll har vi tränat agility i ösregn. Det är ju inte en pinschers favoritväder, men får man springa på banan så gör det inget! Milly har nog aldrig varit så laddad som hon var idag! Hon var så snabb över hopp och genom tunneln att jag inte ens hann med att hålla blicken på henne! :D Vi fick ta om en enkel kombination flera gånger för att jag inte ens hunnit flytta fötterna innan hon var flera hinder för långt fram... Hon var verkligen jätteglad. Sån här vill jag ha henne alltid.

 

Vi körde balanshindren i enklare kombinationer idag, vilket funkade fint. Ända tills hon inte kunde låta bli att smita iväg och ta A-hinder och balansen om och om och om igen! Hon älskar dessa, så det blir en utmaning att få henne att låta bli att ta dem innan jag säger till... Hur gör man det egentligen?

Hon kutar till A-hindret och stannar på toppen, tittar på mig med stirrögon och ett helt galet uttryck som säger (nä, skriker) "kolla matte, jag kan sjäääälv!!!". Hon gapflabbar när hon tar dessa hinder... :) Tom gungan smiter hon iväg och tar själv.. Den lilla tjuven.

Vi körde gungan efterföljt av 4-pinnarsslalom. Super gick det! Rätt in i slalom varje gång. Det blir roligare för varje träning, ösregn eller solsken, agility är ju skitkul!


Kommentarer
Postat av: Elisabeth och Dixie

Men det var ju JÄTTEBRA jobbat! 86 poäng är ju super! Tänk att ni gjorde allt 86% rätt! :) Jag tycker att ni ska vara jättestolta. Men vilken konkurrens! Ojoj! Trodde det skulle räcka med 86p för att vinna...

2010-08-11 @ 23:42:34
URL: http://pinscherndixie.se
Postat av: Dirdib

Grattis!



Kom in gärna till oss och säg till om du vill byta länkar :)

2010-08-12 @ 17:31:49
URL: http://dirdib.blogspot.com/
Postat av: Emma, Harry och Hilja

Supergrattis till 86 poäng! Jag är imponerad!! :) Kalas!

2010-08-12 @ 23:31:58
URL: http://herrharry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0