Halt hund

Igårkväll hade vi agilityträning. Milly var supertaggad och vi körde en gammal kombination från i somras. Tittade på gamla filmklipp och kom ihåg att vi alla på kursen hade så himla svårt för en speciell kombination.. Det var några hopphinder, rak tunnel, framförbyte och därefter skicka hunden direkt in i en böjd tunnel, de båda ingångarna låg rätt tätt. Oftast fortsatte hundarna bara rätt förbi tunnel nr två. Jag tyckte det hade varit intressant att se hur vi fixade den gamla svåra kombon nu flera månader senare.
Sagt och gjort, vi byggde och testade. Gick himla bra, en väldig skillnad alltså!!! Milly sprang som en skållad råtta, så snabbt att jag knappt såg henne.. :) Hon prickade rätt i tunnel nr två varje gång också.

Efter det körde vi lite (problem-)platta tunneln, med A-hindret efter som dragplåster. Gick finfint! Milly var taggad och glad så här långt, och vi satte hundarna för att bygga en bana. När Milly skulle värma upp sig igen var hon inte på hugget längre. Hon var inte särskilt intresserad av att leka med kampleksaken, och blev inte så ladda som jag ville ha henne. Men vi körde ett varv ändå. Det gick helt ok förutom vid platta tunneln som låg i en sväng. Nu ville hon inte in..
Efter detta så var Milly inte glad alls och jag såg att hon haltade lite. :( Stackars lilla Millymus, hon måste ha sträckt sig. Troligtvis före hon fick vänta i stillhet ett tag. Trots täcke på så blir det ju rätt kallt att sitta still... Hon var alldeles hård och spänd på höger bakben. Dumt av mig att köra på trots att hon verkade seg. Jag trodde att hon bara var frusen och allmänt mjäkig. Jag får lära mig att lyssna på henne. Hon vill ju alltid köra agility, är hon inte taggad så är nåt fel. Nu blir det vila för lilla damen.

Pluggsällskap.

 

Milly gjorde mig sällskap idag medan jag läste om grammatik.. Insvept i en gammal tröja var hon, och hade inget emot en dag med stort sett bara vila. Min lilla mysis..



Kommentarer
Postat av: Suvi

Jag tycker det verkar asjobbigt med agility, ända sen jag läste Kerstins träningsblogg: http://traningsdagboken.bloggsida.se/okategoriserade/yes-nu-kor-vi



45 minuters uppvärmning och sen 45 minuters nedvarvning. Om man vill ha hunden skadefri, alltså. (GULP!)



Jag och min nästa hund ska nog inte ägna oss åt mer avancerade aktiviteter än godissök i lägenheten. ;)

2010-12-21 @ 11:31:10
URL: http://suvi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0