Provkörning

Det tog emot, men Milly fick stanna hemma ikväll. Jag åkte själv på agilityträning, kändes konstigt. Väl där var det dock kul även om Milly inte var med.. Vi byggde två hoppbanor och jag fick sprunget lite också till slut!
Tjejerna var snälla och erbjöd mig att köra med deras hundar, självklart ville jag det!
Intressant var att det inte kändes särskilt ovant jämfört med Milly, de här jyckarna fattade ju vad jag menade också, oftast. :) Jag kände mig nog mest hemma med Ozzy, första hunden. Han och Milly är rätt lika i sättet, och storleken såklart.
Inser att  jag skulle varit mycket tydligare vid tunnlarna, där blev det fel flera gånger. Platta tunneln är så full av sand så där vill knappt nån (av de små iaf) hund gå in. Sen så var det lite missförstånd här o där, nån ville inte lämna min sida, nån skulle jag jobbat mer på kontakten med.. Säkert nyttigt att köra varandras hundar ibland, framförallt kul! Nästa gång får jag låna ut Milly och se hur hon funkar ihop med en annan förare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0