Vinterskoj

Milly löper och all tid inomhus går åt till att sova, det är bara när vi kommer ut som hon kvicknar till. De senaste dagarna har vi inte gjort nåt speciellt egentligen, men det har varit kul ändå. Milly sköter sig bra men har nu hamnat i en väldigt lättfotad fas av löpet.. Svansen viks undan och hon gnyr så fort det vankas klappar och gos! :-/

Vi har laddat hela veckan inför agilityträning ikväll.. Nu får jag åka själv och låta Milly stanna hemma.. Dels så lär ju hanhundarna bli ganska störda idag och så vågar jag inte ta risken, ifall hon skulle lyckas smita iväg med nån snygging.. Milly hade nog varit med på noterna om man säger så...
Förra träningen gick det dock bra att ha med en löptik bland hanhundarna. Mattarna visste inte om Millys löp och det var ingen hund som verkade påverkas alls.
Idag får jag sitta på bänken och titta på när de andra kör.. Skulle haft en körklar hund till att byta med..


Kallt om tassarna.

 

 

 

 

 

Öronen uppåt sträck!

 

 

Jag tycker det är så roligt att åka pulka efter hästar och hundar! Undrar hur man gör för att träna ett hundspann... Här kommer en liten filmsnutt på två galningar som har roligt, fast inte riktigt fattar poängen ;) :

 

 

 

 

Milly hjälpte till när min snälle far och bror grejade med min bil..

 

Satt snällt och väntade, fick ju inte smutsa ner tassarna.

 

Provade bros Björns mössa!

 

Förresten. Nån operation blir det inte heller! Vi har ingen erfarenhet av kastration så vi visste inte att man inte opererar tätt efter löp.. Pratade med veterinären och det var vara att avboka tiden och vänta några månader.. Suck. Det positiva är att nu kan jag och Milly hänga med resten av vår agilitykursgrupp på tävling i januari!

 

 



Kommentarer
Postat av: Emma, Harry och Hilja

Haha, ser kul ut med pulkan! :)

Du skulle ha det som jag, ett helt gäng med jyckar att träna. ;)

2010-12-05 @ 12:46:27
URL: http://herrharry.se
Postat av: morsan

ha ha ha stollar e ni allihopa.

2010-12-05 @ 14:04:34
Postat av: Nina

Ha ha ha ha ha vilken rolig pulkafilm och julfånig låt!!! Och pälsmössan... den passar ju Milly perfekt, hon ser helt galen ut!!!

2010-12-05 @ 19:07:05
URL: http://ninasbilderblogg.wordpress.com
Postat av: Elisabeth och Dix

Synd att det hon inte får bli kastrerad!

Måste säga att hon har en otroligt vacker färg, jämn, mörk och fin. Men det kanske jag redan sagt?

2010-12-05 @ 22:39:12
URL: http://pinscherndixie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0