Återbud pga sjukdom...

Fy faaan vad man kan bli deppig ibland alltså... Jag har precis lämnat återbud till rallytävlingen!
När jag lyfte på täcket imorse för att gulla med Milly såg jag direkt att hon inte var som vanligt. Hon blev inte glad att se mig utan gjorde lugnande signaler och såg allmänt dassig ut. Hon låg kvar istället för att studsa upp med mig och jag fick tjata för att få henne ut i hallen. Sakta kom hon emot mig med svansen mellan benen.. Åneeej. Tänkte jag för det här kände jag igen.
Väl ute piggnade hon till lite, men var långt ifrån så hurtig o fräck som hon brukar vara. Vi gick en kortare sväng än vanligt, hon gjorde ifrån sig och allt såg bra ut. Hemma igen var det bara ligga o vila som gällde och varken mat eller vatten lockade. Feber hade hon minsann, 40,1 grader..... Ringde till Slöinge djursjukhus direkt. Vi kom fram till att jag skulle avvakta nån timma och se om febern gav med sig. Nu vid lunchtid visade termometern samma så jag ringde igen.
Vi fick en tid och jag ska snart åka ner. Jag har mina aningar om vad det här kan handla om...
Just idag blev det såhär. När det är jättefint väder och vi skulle ju tävla ikväll =(
Tur ändå att det kom idag när jag är ledig och inte igår, då var både jag och Tony borta hela dan. Milly var ensam flera timmar med sin hundkompis Lucky, hos Tonys föräldrar.
Det är verkligen piss när ens djur blir sjuka... :(

Kommentarer
Postat av: Suvi

Aj då! Hoppas hon snart mår bättre!

2010-05-26 @ 14:41:50
URL: http://suvi.se
Postat av: Nina Johansson

Fan vilken otur! Stackars lilla Milly, hoppas hon blir bra snart igen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0