Busigt besök

Igår bjöds det på himmelskt god mat hemma hos Frida och Johan (de med den sköna mattan). Det blev grillad lax med färskpotatis och romsås.. Det var minsann den bästa maten hittills i år!
Tidigare på kvällen körde jag och Milly ett litet träningspass i regn. Det duggade mest, men pinschrar kan ju vara ganska känsliga på den punkten.. Konstigt nog gick det bra, hon kunde både ligga och rulla runt i vått gräs. Hon måste ha glömt av att det egentligen är omöjligt.

Milly tycker det är kul att hälsa på hos Frida och Johan och brukar bli busig och jäklas med oss när vi är där.

 

Här blir matte utsatt för en attack med studsar, puttande tassar och blandade småbett.

 

 

På allmänt jäkligt humör! :)

 

 

Hussebus.

 

 

Här finns även två hund-ovana katter som är väldigt spännande! Det brukar bli glo-tävling. Milly backar oftast till slut, det är tur det.

 

 

 

 

 

 

Ibland får jag ett ryck och vill känna mig lite hurtig, så det blev hundjoggingrunda både igår och idag! Väldigt härligt att springa i lagom ljummet väder, med fågelkvitter och små gröna blad på träden.

Väl hemma igen körde vi lite slalom träning. Tre pinnar går ju som smort så jag tyckte det var dags att utöka lite. Fem pinnar sattes upp. Det gick som hejsan! Ojoj vad glada vi båda blev när det lyckades! På samma sätt som hästar kan ha ett sug på hinder så har Milly ett litet sug fram till första pinnen. Jag gick med vid sidan, utan några handtecken, bara som "stöd". Hon kastade sig faktiskt igenom! Upprepade kanske fyra gånger, sedan fick det vara bra. Ååå det ska bli så kul den dan vi ska springa en hel agilitybana!

 

Imorgon ska vi åka med Millys pinscherpojkvän Artzi och familj till Tjolöholms slott. Vi hade planerat en promenad och lite picknick. Idag upptäckte jag att det är en inofficiell utställning där imorgon. Vilken bonus!

Nu ikväll ska vi besöka en kompis till Tony. Milly har tidigare kissat på en röd lurvig matta hemma hos honom. Undrar om han får nån överraskning idag. :)

 

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Kära fröken bus, är du fortfarande kvar i ditt glädjerus?

Ses imorgon, kram och trevlig kväll på röda mattan...

2010-05-01 @ 17:21:39
Postat av: Nina Johansson

Hej Syster! Snygg blogg du har skaffat åt Milly Da Mouse! Jag har länkat till din blogg, nu får du lägga in en länk till min hemsida också! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0