Hemma!

Nu har Milly kommit hem, igen. Hon sov alltså på Hallands djursjukhus i natt och idag hade de inte heller hittat nåt mer fel än "en infektion i kroppen". Vi ska ge henne febernedsättande medicin här hemma och så ska hon ta det lugnt.
Hon har varit trött hela kvällen, legat i vår säng. Min bror Björn o Hanna har varit här ikväll men Milly brydde sig inte ens om att komma o hälsa. Efter flera timmar under täcket kom hon travande och viftade på svansen mot oss. Hon travade vidare ett varv i lägenheten och sen dök hon ner i sängen igen. Hon ville väl kanske bara säga "hej hej, jag mår bra men ska vila lite till bara".
En liten kvällsrunda har hon fått nu och det räcker för idag. Tar på krafterna att må dåligt och vara utan sin matte och husse! När jag hämtade henne på djursjukhuset blev hon otroligt glad! Jag sa till sköterskan (heter det så bland djurvårdare?) att när hon blir så här glad händer det ibland att man får sig ett litet bett. Så blev det också, hon nöp mig lite i kinden, dock i all välmening :). Hon blir så glad att hon inte kan kontrollera sig. En annan gång fick jag ett  bett i hakan. Det är sånt man får ta när man har en hund som blir utom sig av glädje! :D


Milly där hon hör hemma.

 

 



Kommentarer
Postat av: Nina Johansson

Skönt att hon är hemma igen men konstigt att de inte vet vad det är med henne. Lilla Milly.

Postat av: Elisabeth och Dixie

Vad tråkigt att hon inte mår bra. Läskigt att inte veta vad det är. Hoppas hon blir bra snart!

2010-05-29 @ 14:01:15
URL: http://pinscherndixie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0