MH på gång!

Jag blev uppringd av en dam idag som berättade att vi fått en reservplats på ett MH! Det kommer att äga rum den 23/5. Ojoj det här ska bli spännande!! Jag har en bild av hur jag tror att Milly kommer att reagera, men det kan ju gå hur som helst! Man kanske skulle skriva upp för varje moment hur man tror det kommer bli, och sedan jämföra med verkligheten.. Kanske visar sig att man inte vet vad för sorts hund man har?!

Sen kan jag också meddela att vi har en rallylydnadstävling på gång. Den 26/5 är det dags för mig och Milly att göra debut.. :) Mitt mål inför denna tävlingen är att lyckas hålla en bra kontakt... Om det blir lite småfel här och där spelar mindre roll... Men det hade kännts som en bra grund att bygga vidare på, om jag lyckas få henne att va med mig banan runt. Sen hoppas jag ju på att allt runtomkring ska fungera, att vistas på tävlingsplatsen och vara hyfsat lugn. Alltid kul att ha lite mål när man tränar!

Husse Tony är deltidsbrandman. Han och de andra brandmännen hade övning ikväll på gården nedanför vår lägenhet. Jag och Milly gick dit och sa hej. Hon hälsade på flera av gubbarna och viftade massor med den lilla svansen. Rökluktande mörka dräkter och hjälmar spelade ingen roll!



Mallig liten tjej bland bokarna i Stättared.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0