Svettig agilitykväll

Kvällens träningspass var både det varmaste och bästa hittills! Riktigt klibbig åskvärme hade vi. Det hindrade inte Milly från att prestera på topp!!! :)
Hon var superduper idag faktiskt.. Vi fick köra både A-hindret och hela balansen. Hon gillar verkligen att balansera och klättra (och klänga som en liten apa).

Full galopp på första försöket.

 

 

HELT orädd- hon kastar sig över!


Plockade ner balansnerfarten och tränade kontaktfält. Det går bättre för varje gång, hon tittade inte på mig (och bad om instruktioner) nånting idag vid det momentet. Fokus framåt, bra!
Slalomet gick lite knackigt, men det gör inte så mycket.. Vi har ju möjlighet att träna mer på det hemma.
Alla andra hinder gick som smort. Vi provade att släppa på lite snett framför däcket, funkade bra. Vi släppte på med ökat avstånd till platta tunneln, mitt i prick även här.

...Skålen!!!

 

Körde en kul kombination i en halvcirkel, hopp - böjd tunnel - hopp. Det fixade hon lätt, hon var så jäkla säker idag! :D

Tony var med och agerade skålvakt och fotograf. Han fick till det med bilderna!


Den här blev visserligen suddig men energin och glädjen syns ändå..

 

Som avslutning fick vi hälsa på instruktören Angelicas två collievalpar. Bingo och Pajas hette de små raringarna. De var hemskt trevliga och det tyckte Milly med. Hon uppför sig bra mot valpar och lekte snällt med dessa också. Hon lade sig på rygg och gjorde sig till.. Snälla lektanten Milly. Tony blev förtjust och hade kunnat tänka sig att ta med dem hem.

 

Milly gillade de små brorsorna.

 

 

Två mot en.. Men det var lugna lekar.

 

 

Milly lyckades fjäska till sig en godis av Angelica.


Kommentarer
Postat av: Elisabeth och Dixie

Hej! Åh jag blir så glad varje gång jag ser en duktig pinscher som får riktig aktivering! Superkul att ni håller på med agility, jag försöker peppa Patrik att börja med det (jag skulle aldrig klara av det). Tack för berömmet om apporteringen, det är det moment jag kämpat allra hårdast med. Jag började med en hund som vägrade att ens se på apportbocken... hmm... men efter massor av träning och genom att gå mikrosteg framåt är hon faktiskt riktigt duktig. Läs gärna mer här:

http://pinscherndixie.se/?p=442

Och så här lärde vi in apporteringen (tog flera månader):

http://klickerklok.se/apportering.php

2010-05-21 @ 16:35:27
URL: http://pinscherndixie.se
Postat av: Behm

Gud va skojj att ni filmade MH:t :) roligt att se :)

2010-05-24 @ 15:41:07
URL: http://copperglow.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0