Tar det lugnt

Nu gör Milly inte så himla mycket om dagarna.. Veterinären sade "inget stoj och stim". Så det blir lugna aktiviteter, tex i form av att hälsa på hos folk, och korta promenader. Än så länge har energin inte kokat över allt för mycket. Hon verkar ha ett behov av att vila mer än vanligt faktiskt. Funderar på att lägga ett kort spår imorgon. Det är ju inte fysiskt krävande, men huvudet får jobba lite.
Det kan vara så att det är jag som lider mest av den uteblivna träningen och hund-joggingrundorna :).

Letar upp de bästa liggplatserna.

 

Hemma hos mina föräldrar, Millys mormor o morfar, finns katten Legolas. Milly och Legolas har en komplicerad relation som bygger på hat-kärlek. De har både respekt och ett stort intresse för varandra.

När vi hälsade på i Legolas hus förr upptäckte man ibland att Milly var försvunnen. Då kunde man hitta henne ihopkurad i ett hörn i datarummet, med Legolas sittande i dörröppningen. Han är bossen och det är en stor psykologisk kamp som utspelar sig mellan dem. Han brukar köra "onda-ögat" på lilla Milly. Då passar hon sig. Faktiskt ganska bra, då Milly alltid håller sig lugn när Legolas är i närheten.

Nu för tiden är hon inte lika skräckslagen i hans närvaro längre, utan provar då och då om det går att inbjuda till lek.

 

Försöker leka med katten Legolas.

 

 

Kolla Millys rynkade nos. Legolas hytter med näven. Det blev inte så mycket lek.

 

 

Dagens kvällspromenad. Ser ut som sommar nu!

 

 

Mitt i skogen hittade vi sittplatser och tränade "lugn paus".

 


Kommentarer
Postat av: KATTIS ♥

hehe söta djurvänner i din blogg också :)



jag tar hjälp av designadinblogg.se varje gång jag ska göra om designen. där finns hjälp för allt :) Lycka till!

2010-06-01 @ 00:13:27
URL: http://kattistestad.blogg.se/
Postat av: Sara

stackars vovve.. vad har hänt?

2010-06-01 @ 08:03:19
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/
Postat av: Anonym

Som jag har letat och äntligen hittar jag en sån hund som du har. Min morbor har exakt en mellan i samma sort och jag passar han ungefär en gång i veckan, ibland tar vi hand om honom längre perioder när min morbror reser bort. Milly heter din hund ser jag och hunden jag känner heter Malte. :) Det skulle vara kul och veta lite saker om din hund, så jag vet om det är speciellt för den rasen eller för Malte bara. Typ: sover din hund alltid på kudde och helst under täcke? Malte skäller nästan aldrig, men han gör ifrån sig ljud som typ oooooohhhhh med basröst, är det samma för din hund? Kul att få veta dom sakerna, även om din hund är tik.

2010-06-02 @ 01:17:21
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0