Min lilla raring

Milly är ofta väldigt anpassningsbar. Vill jag hålla igång en hel dag, så vill hon det med. Måste jag sitta still och jobba med hemtenta en del dag, då går det bra också. Då nöjer hon sig med kortare promenader och soffmys. Idag har varit en sån där lugn, tråkig dag. Milly har inte fått särskilt mycket uppmärksamhet, trots att vi varit hemma större delen av dagen. Men hon har varit med ändå. När jag satt i soffan och hade famnen full av böcker och papper, gissa vem som pressar sig ner mellan mina ben och soffkuddarna? Mina lilla sällskapshund. Hon låg där alldeles ihopknycklad och sov, suckade över trängseln ibland.

Inte riktigt lätt att sträcka ut pinscherbenen. Men mysigt är det.


Hon har legat några timmar i sängen, en stund gnagde hon på ett ben. Det är skönt att hon klarar att ha en sysslolös dag emellanåt. Kan hennes imponerande lugn denna dag ha nåt att göra med tre rejäla agilitypass de senaste fyra dagarna tro? :) Kan nog vara bra med en riktig vilodag efter tävling och träning.

Tänkte på gårdagens agilityträning och promenaden i eftermiddags. Milly har en förmåga att byta uppgift med mig ibland. På träningen vankade jag och Milly av och an när vi väntade på vår tur att köra. Hon ska ju inte stå still och bli kall och stelna till. Efter ett tag upptäckte jag att Milly satt ner och jag rörde mig i kopplets längd omkring henne!
På samma sätt ser hon till att skifta plats med mig när vi går korta kisserundor på gatorna. Vi söker oss till lämpliga gräsplättar där hon kan kissa (för det kan man ju inte göra på asfalt). Rätt som det är märker jag att Milly går på trottoaren och jag traskar ensam omkring och letar lämpliga kisseställen på gräset! Det kan ju vara blött, eller lukta illa på gräset. Och då tänker inte Milly gå på det!

Hon är för go min lilla tjej :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0