Jävla nyår!

Som hos säkert alla andra har folk börjat fyra av raketer och smällare i förtid här. Milly har snabbt fattat att det otäcka hör ihop med mörker, det är ju oftast då folk är ute och "roar sig". Därför är våra promenader efter mörkrets inbrott hemska för henne. Hon vill helst slippa gå ut över huvud taget, men eftersom hon äter och dricker så måste hon ju ut.... Även om det bara blir stretande och dragande och försök att vända hem igen.

Igår hälsade vi på hos en kompis, och gick med hundarna ihop innan vi gick in. Några droppar kiss lyckades Milly få fram, men det är inte lätt när man är rädd. Vad ska man göra som matte, man kan ju inte mer än erbjuda gräs och träd som andra kissat på tidigare. Själva behovet måste hon ju uträtta själv. Detta resulterade iaf i att hon kissade inne hos kompisen. När vi kom hem gick jag vanliga kvällsrundan med henne, men hon var alldeles för rädd för att kunna tömma sina depåer.

Imorse vaknade jag tidigt av att hon vaknade av och an, vilket är ett tydligt tecken på att det är dags att gå ut och kissa. Jag skyndade mig upp men förstod snart att det varit försent sedan länge. Två högar och en pöl fick jag som morgonpresent.

FY FAN jag blir SÅ förbannad på det jävla smällandet!!!!! Det sabbar så otroligt mycket för så många!!! Flera veckor blir förstörda för alla som är rädda. Till vilken nytta??

Kommentarer
Postat av: Karin

Usch vad jobbigt. Detta blir vårt första nyår med Nanny. Jag hoppas intensivt att det kommer gå bra!

2011-12-29 @ 12:33:06
URL: http://ruhbjornen.wordpress.com
Postat av: Gerd Marit

Uff da - stakkars Milly - og dere :( Her selges ikke raketter før fra 5. dag og til nyttår, så lite smelling her enda. Heldigvis er ikke Cora så ille berørt av de - de første er litt som no9e man å sjekke ut - kikke ut vinduet, men så går det greit. Vet om mange som sliter på dager som dette -og sågar noen som flytter hunden og seg selv inn på badet for at det skal være minst mulig lyd og lys...nei takk - kunne spart meg for raketter selv! Håper dere kommer dere gjennom dagene her - og at det fort slipper taket - ikke greit når de bygger opp stress over flere dager...

2011-12-29 @ 15:18:21
URL: http://www.corasblogg.blogspot.com
Postat av: emelie

håller med, det är förbannat onödigt. vi råkade ut för det igår, idioter som smällde i närheten där vi gick. numera är ju berit rädd för det men igår släppte hon det rätt fort som tur var. milly låter som hon har det otroligt jobbigt. :(

2011-12-29 @ 16:10:15
URL: http://www.prickig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0