Datortrött

Ååååh suck o stööön! Nu har jag suttit i flera dagar i rad vid datorn! Jag har en sista hemtenta, i form av litteraturanalys, hurra! När det har varit strååålande underbart väder ute så har Tony jobbat, och jag o Milly har suttit inne och läst kurslitteratur och vältrat oss i dramatik, epik och lyrik! Mums! Shakespeare hit och Kafka dit, Kristina Lugns dikter har jag läst så det räcker för ett tag.

Milly är dessutom lite, lite halt. Något konstigt är det med ett bakben. Så iofs har den här inte-tid-att-träna-hund-perioden prickat rätt i tid. Lillråttan har dessutom varit så varm att hon inte har haft nåt emot att ligga inne och vila.

Men när jag nu skickar in tentan så tänker jag inte sitta vid datorn på en vecka! Imorgon börjar jag jobba, och på min lediga tid ska jag vara ute och leka, och inte sitta inne i onödan! Jag ska bara läsa roliga böcker om lydnad och sök, inte en enda om versmått och postmodernism.
Allra helst vill jag springa i skogen, och ta mig till en sjö för ett dopp. Jag blir gaaalen av att sitta inne så här mycket!!

Här är en liten badfilm från i somras, när Milly åker surfingbräda. Det är möjligt att jag haft med den i bloggen förut, iså fall blir det en repris:


Det låter som att det är en högstadieklass i bakgrunden, men faktum är att alla är mer eller mindre vuxna ;)



Kommentarer
Postat av: Nina

JAA, den filmen har du haft med förut! Den glömmer man inte i första taget på grund av de galna vansinnesgapflabben i bakrunden! Hehe men den tål att ses igen! Stackars lilla Milly som ramlar i och blir utskrattad. :D

2011-06-07 @ 16:57:13
URL: http://ninasbilderblogg.wordpress.com
Postat av: Anna o hundarna

Va! Ingen postmodernism?! Vad blir det för en sommar, egentligen! Själv gör jag de sista franska litteraturanalyserna, inte ett dugg jätteskojsigt. Sen blir det sommarkurs hela långa sommarn, men hellre det än att jobba! Puss på Milly!

2011-06-08 @ 23:09:45
URL: http://pelleskop.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0