Kul tävling

Tur att vi bestämde oss för att starta i tävlingen idag, för det var skitkul!
I förmiddags var jag otroligt seg och trött-flamsig, undrade hur jag skulle kunna skärpa mig till tävlingen.. Men en promenad med Milly och Tony gjorde susen! Jag körde lite skogsagility med Milly runt några träd. Hon riktigt låg ner i kurvorna och hur jag än skickade henne höll hon full gas med ett brett flin på läpparna. Detta fick mig i rätt stämning.

Banorna var snälla och roliga, Milly var lite lagom off pga vädret. Bra förutsättningar alltså.. Kul att man har bästa utgångspunkt när ens hund knappt är på G.. Det är den nivån som är hanterbar, hehe...

Härligt folk på läktarn, Emelie filmade loppen.

 

Nye bekanskapen Ice med matte.



Vi värmde upp utomhus i lite duggregn, det fanns några uppvärmningshinder som vi tränade lite på. Sedan startade vi i agilityklassen och det gick såhär:
Nästan en tjuvstart, som jag inte märkte förren jag såg filmen. Efter tunneln var det nog nära att jag tryckte ut Milly vid sidan av hindret. Istället blev mitt tryck till en bra böj på linjen fram till hoppet, och Milly höll sig snällt kvar "ute", tog nästa hopp tillbaka och körde vidare till platten. Slalomet gick inte perfekt, men det gick!! Hittills är jag supernöjd. Sen kom ju den där lockande publiken... Hon tog sig helt enkelt ett varv eller två men kom sen tillbaka och vi fortsatte. Det går bra fram till balansen, där skulle jag varit tydligare, ev på andra sidan om Milly.
Vi skuttar vidare, Milly fäller ut vingarna och tar gungan i en hiskelig fart. Hon kastar sig rätt ut i luften och här skulle jag verkligen gjort om! Jag stannar upp en stund och fundrar på det, men kör vidare! Vid näst sista hoppet skulle jag kallat på Millys uppmärksamhet när hon var i luften, så hade vi nog fixat det sista också.
Vi blev såklart diskade, men jag är faktiskt rätt nöjd med loppet! Trots ett litet ärevarv lade Milly inte av helt, utan vi kunde fortsätta jobba och kom iallafall runt hela banan, och kul var det! :D

Sen var det dags för hopploppet. Här fullbordar Milly sin tjuvstart och idiotmatte blir ställd, men kör sen på! Inte göra så nån mer gång! Eftersom jag blir passiv en sekund så drar Milly en repa, men återvänder. Efter den snöpliga starten funkar det ändå rätt bra, tills det plötsligt sitter en person på en stol vid platta tunneln. Denne måste man ju spana in! Mina apliknande små hopp lyckades få Milly till mig igen och vi kör på, men bara ett hinder för sen är det dags att kika lite mer på publiken... Den här gången håller hon sig dock innanför bangränsen.
Vid andra försöket på slalomet fixar vi det rätt bra faktiskt, och sista sträckan kan jag inte klaga på. Vi klarade oss utan diskning men erövrade istället 28,05 fel! Haha! 13 av dem var tidsfel, 15 fick vi för  fel på hinder.

Jag är mest nöjd med första loppet, då var hon mest med mig. Allt som allt är jag skitglad och nöjd, mina förhoppningar var inte så höga. Och det är skillnad på idag jämfört med de senaste jag-skiter-fullkomligt-i-matte-loppen. Duktiga pinschertjejen!


 

Tony anlände till hopploppet och hörde kommentarer från okända damer på läktarn. Först hade de fnissat till vid smitningen i starten, sen hade de sagt: "jaha ja, det är ju den där som är så glad". Hihi, Milly är ju verkligen sprudlande glad!

 

 

Dagens insats var värd ett grisöra.

 

Sen har lilla fröken varit rätt lugn...



Kommentarer
Postat av: Eva & Tova

Kul o läsa om eran tävling. Bra att du känner dig nöjd och tar med dig den känslan till nästa träning/tävling! Blir hemskt sugen på å tävla när jag läser om era lopp. Vem vet, kanske vi kommer igen?! Kram till er båda.

2010-11-13 @ 21:30:03
Postat av: Elisabeth och Dix

Ser ju skitbra ut! Ni ska vara nöjda. Milly är ju klistrad kring dig, får du bara bort ärevarven och tjuvstarterna... ja då har ni pinne!



Men jag blir alltid så förbannad, vad är det för idiot som sitter med sin TOKskällande hund precis vid er? Ta ut hundkräket om det inte kan hålla klaffen! Jag röstar för att hundar måste vara tysta vid tävlingsplan (som i bruks)!

2010-11-14 @ 10:19:52
URL: http://pinscherndixie.se
Postat av: Ingrid

Jättekul att se filmen! Nästa gång hoppas jag att det blir live istället för min del. =)

Filmen från träningen under såg ju kanon ut!!

2010-11-14 @ 14:23:45
Postat av: Emma, Harry och Hilja

Härligt!! Bra jobbat, ser ju kalasfint ut emellanåt!:)

ELisabeth - ja, skällande hundar är jobbigt. I ridhus är det mycket värre än på utomhustävlingar. Speciellt colliesar, de har så hemskt skall. Men att få bort skällandet är tyvärr omöjligt tror jag. Det är lite tabu att prata om att man tycker att skällande hundar är jobbigt i agilityvärlden. ;)

Att de skäller på plan är helt ok med mig, men inte annars.

2010-11-14 @ 23:14:42
URL: http://herrharry.se
Postat av: Catrine

Ang skällande hundar - Vissa hundar tokskäller när de är uppe i varv... När Milly blir övertaggad biter hon sin matte istället, det är ju också ett alternativ ;)

2010-11-15 @ 20:21:12
URL: http://pinschernmilly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0