Matteträning inför agility

Först lite gnäll:

1 Behöver man inte plocka upp efter sin hund när det är snö på backen? Tydligen inte, eftersom det ligger hundskit överallt!!!! >:(

2 En liten raket här, en liten smällare där. Vi kan inte gå utanför dörren utan att det är nån som fyrar av sina grejer i förtid. Nästan alla hundstackare är ju rädda, det förstör så jäkla mycket under så lång tid!!! >:(

3 Milly snodde nyss matrester från bänken när vi var nere vid bilarna. FY!! >:(

Rundar av med en trevlighet:
Jag blir glad när det kommer fram barn som frågar om de får klappa Milly (i motsats till de som springer rätt på och tar för givet att man kan/får klappa).
Jag skulle vilja ge de duktiga ungarna en klubba som belöning. Tyvärr vill inte Milly bli klappad av främmande barn, men jag brukar säga att det var bra att de frågade. :)

Nu till matteträningen.. Det är ju apjobbigt att springa runt i ett ridhus och lotsa sin hund över hinder. Ett banvarv räcker för att bli helt slut, svettig och flåsig. Jag behöver bättre kondis!
För ca tre veckor sen anmälde jag mig till ett spinningpass, och har fortsatt göra så! Två pass i veckan (förutom förra, då var det fullt) har jag kört. Var ute och joggade härom dan (utan Milly, jättekonstigt) och idag åkte vi längdskidor. Skidåkningen var otroligt jobbig, men det var roligt! Åkte med Tony, hans mor och bror.

Nu när vi flyttar till stan har jag nära till gymmet och det borde vara lättare att upprätthålla nån form av konditionsträning. Det är alltid lättare att träna när man har ett riktigt mål, tycker jag. Så mitt långsiktiga mål är att orka springa agility utan att dö av dålig kondis, och det kortsiktiga målet är tävlingen den 29 januari! Jag hoppas verkligen Milly är iordning i benet då så att vi kan vara med.

Tony var den enda av oss som ramlade, två ggr dessutom!! Hihi, här blir han omkörd av ett barn.

 

Stretching med svärmor. Väldigt hurtigt! :)

 

Medan vi var ute och motionerade låg Milly hemma och latade sig.

 

Annars är det mest flytt på schemat.. Vi packar lådor och pluggar till tentor. Till helgen blir vi stabor!



Kommentarer
Postat av: Nina

Ha ha ha vilket roligt inlägg! Det innehåller allt man kan önska; gnäll om hundskit och smällare, roliga stretchbilder och mitt i alltihop en bild på Tony när han har ramlat och blir omkörd av en unge!??? Varför ska du alltid göra narr av Tony??!!! Men det var roligt :) ha ha ha ha ha

2010-12-30 @ 00:00:28
URL: http://ninasbilderblogg.wordpress.com
Postat av: Catrine

Han är ju så jä*la vältränad, och alltid duktig när det gäller sporter, så när han nån gång inte är bäst får man passa på hehe ;)

2010-12-30 @ 09:09:20
URL: http://pinschernmilly.blogg.se/
Postat av: Emma, Harry och Hilja

Hahaha underbart! Jag har ett hett tips på att bli snabbare på agilityplan, skaffa fler hundar att träna med. ;)

Trist med skit och smällare. :(

Lycka till med flytten.

2010-12-30 @ 14:20:11
URL: http://herrharry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0