Vakthund och täcke

Jag nämnde i gårdagens inlägg att jag tänkte sy ett fleecetäcke till Milly. Nu är det klart! Till hösten när vi tränar agility ska hon få ha det på sig när hon sitter still och väntar på sin tur. Det kan även passa bra att ha på henne i bilen under den kalla årstiden. Jag blev faktiskt nöjd, modellen blev precis som jag ville ha den och det ser väl helt hyfsat ut! :)

Det är i dubbel fleece, har en skön polokrage och sträcker sig en bit ner på låren.

 

Magplattan täcker nästan hela magen..

 

När hon ligger ner är det bara frambenen som inte är täckta. Det finns ett hål som svansen kan sticka ut genom, den brukar ju vilja vifta eller stå rätt upp!

 

Går fint att röra sig i med!

 

Det roliga är att en av träningskompisarna gjorde en beställning på ett likadant täcke till sin egna hund!

 

På kvällens "egna" agilityträning var det bara jag och kvinnan som gillade täcket... Vi var på vår instruktörs privata bana som ligger ute på landet, vid skog och åkrar. Mitt i träningen upptäckte vi att det stog en gubbe mitt ute i åkern bredvid och tittade på oss. Han stog där en bra stund, trots att han såg att vi såg honom.

Senare dök han upp på andra sidan planen i några buskar, han råglodde nu med. Jag och träningskompisen blev lite fundersamma på vad det var för nån gubbe.. Och sa till varann att vi var glada att vi inte var där ensamma.

Då fick Milly syn på honom och undrade vad F*N han gjorde där!! Efter att ha stirrat på honom nån minut stack hon ifrån mig och sprang bort till honom (inte ända fram) och reste sin lilla ragg, spetsade svansen rätt upp och vrålskällde på honom. Då vände han och gick! Så nu har hon jagat bort en gubbe!!! hehe..

Vi vet inte om det kanske var en granne som undrade vad vi var för några som klampade in på hans grannes mark.. Eller så var det nån jäkla skummis! Hur som helst så känns det lite småtryggt att ha en hund som vågar "ifrågasätta" mysko folk.



Kommentarer
Postat av: Elisabeth och Dixie

Det är bra Milly! Jaga bort snuskgubbarna som bara står och stirrar.

Fint täcke, ser väldigt smart ut. Själv kör vi Back-on-track nu när det inte längre är doping.

2010-07-29 @ 00:24:33
URL: http://pinscherndixie.se
Postat av: Nina

Snyggt täcke! Det klär henne verkligen. Kolla in mitt inlägg om Milly med massor av bilder!

Postat av: Patrik och Dixie

Haha, ja vem vet. Eller så är det att alla arbetskamrater är så lika varann att vi behöver nåt bångstyrigt och knäppt att ha att göra med på fritiden, vilket finns en del med det jobbet :-)



Var jobbar Tony?

2010-07-30 @ 23:55:39
URL: http://pinscherndixie.se
Postat av: Fanny och melker

så fint!

2010-08-03 @ 10:45:50
URL: http://melkerpug.blogspot.com
Postat av: Jossan & Chiara

Gud vilken bra modell på täcke! Ett sånt kommer jag säkerligen sy till mina vovvar till i vinter :D Jag har faktiskt redan sytt ett liknande till Chiaras kompis Tyra som är en greyhoundblandning och som inga köpetäcken passar till. Bild finns på min sida, längst ner i galleriet. Måste säga att ditt var tiktigt snyggt. :)

2010-08-05 @ 12:08:53
URL: http://havshunden.se
Postat av: stina och leo

vad fint, vad duktig du är :)

2010-08-07 @ 10:50:23
URL: http://stinaochleo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0