Agilitysvängar

På kvällens agilityträning började vi träna på svängar. En kombination i form av ett Y gjorde vi, två hopphinder på raken och sedan ett åt varje håll, som krävde en sväng för att kunna tas. Det gick suveränt! Vi försvårade genom att göra flytta det sista hindret så det blev en 90 graders sväng, funkade det med.
Fy fasiken vad skoj det är med agility! Vi körde även en kombination med däcket - långhopp - makaronböjd tunnel -hopp. Nu har Milly verkligen fattat att det är kul med tunnlar och har ett riktigt bra sug mot den. Klappar jag händer och tjoar lite lägger hon i överväxeln ut ur tunneln och över hopphindret. Hon är så snabb att jag knappt hinner se henne. Jag är imponerad av min egna lilla tramshund faktiskt :)
En bonus av agilitykurserna är att vi fått bättre kontakt, på det sättet att Milly struntar i att det kutar omkring hundar i närheten av henne. Så länge Milly har en uppgift så håller hon sig vid mig. Jättebra!

Här har vi Maria och lilla Ka mitt i svängen.

 

Jag och Tony har nu ändrat om lite i våra semesterplaner så att jag och Milly kan vara med på agilityuppvisningen i Bua, på makrillfestivalen. Milly gillar att få applåder har vi märkt, så jag hoppas det är glada åskådare så blir nog Milly också jätteglad.

 

Kort om rallylydnaden... Vi tränade igenom de flesta momenten igår och det gick riktigt bra. Körde några grejer i rad och jag hade lagt en godisbelöning en bit bort, som Milly fick sticka och ta efter ett "varsågod". Tävlingen är ju på lördag och jag funderar på att kanske inte träna alls imorgon... Dels för att det just gick så bra igår och dels för att det ska vara extra kul för den lilla att få jobba lite på tävlingen. Bättre för oss båda att ha den lyckade träningen i minnet kanske...

Jahopp, nu är det läggdags! Ska börja jobba kl fem imorgon bitti, det är alltid härligt att gå upp vid fyratiden. Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Elisabeth och Dixie

Åh vad spännande med tävling! Jag skulle låta hunden ha tråååkigt imorgon :). Lycka till!!!

2010-06-18 @ 01:29:24
URL: http://pinscherndixie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0