Badande hundar

När Tony kom hem fick jag ännu en chans att slippa sitta inne med tentan. Vi tog Milly och Lucky (Tonys föräldrars hund) och åkte till Björkholmssjön. Lucky är ett riktigt sjöodjur, värsta sortens badtok. Tack vare hennes entusiasm när det gäller att bada, så har Milly ändrat inställning till vatten också. Idag var hon i med nästan hela ryggen!

Oooh det var kallt! sa Milly.

 

Inga slöa hundar här inte.. Lucky attackerar vattnet och Milly studsar fram.

 

Lucky kan simma långa sträckor och med varje simtag hugga i vattenytan!

 

Matten gick också i en bit, det var inte så kallt. Milly är på djupt vatten!

 

Några snabba dopp får räcka, sa Milly. Lucky kan bada huuur länge som helst, hon ger sig inte förren man sätter henne i bilen och åker hem. Lilla fröken huttarde lite på slutet.

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så bra att du tog upp det där med regn, kom ju på att Malte avskyr regn. Vet en del hundar som inte bryr sig särskilt mycket, som tycker om snö och regn att leka i, men inte Malte. Han vill helst inte gå ut då. Han hoppar över stora snöhögar och vill aldrig bli blöt. När det är riktigt dåligt väder ute så går han och gömmer sig för att slippa gå ut. Han gillar mest att vara inne. Men han tycker jätte mycket om att vara ute på sommaren när det är fint väder. Då kan han ligga ner och sola och bara njuta. Det där med myrorna måste jag fråga min morbror för jag har inte tänkt nåt särskilt på det, men jag tror att jag hade märkt om han reagerade speciellt på det. Sen kan man säga vissa saker till Malte som typ: Var är katten, var är ekorren? Då ställer han sig upp med tassarna och kikar ut genom nåt fönster även om det inte finns någon ekorre eller katt ibland. På senaste tiden har jag märkt att Malte är väldigt svartsjuk. Han vill inte att någon annan ska stå i centrum helst. Om vi gosar med min morfars hund så börjar han att låta och har till och med slagit till han med tassen för ett tag sedan. Han kan även bli svartsjuk på människor...Malte kan ställa sig upp på baktassarna för att krama någon, gör Milly det? Han vill sitta i knä ibland, men aldrig hos oss tjejer, bara hos killar. Det kan bero på att han bor med bara husse. Men han tycker om tjejer lika mycket för det, och kelar och gosar. Kan Milly några trick? Typ sitt, ligg eller nåt liknande? Malte bor i sundsvall, men jag vet att han är född i södra sverige...bouslän..trodde mamma..vet inte riktigt hur det stavas..men men...

2010-06-03 @ 12:18:09
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Elisabeth och Dixie

Fy vad söt hon är! :)

Inte så ofta man får se en badande pinscher. Dixie går inte ens nära vatten förutom om hon ska dricka. Hon gömmer sig om vi badar, ska försöka lära henne att uppskatta vatten.

2010-06-06 @ 17:57:10
URL: http://pinscherndixie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0