Frukostpicknick

 

Det jag egentligen är hemma för att göra idag, är att skriva klart min sista tenta. Det är så nedrans svårt att få nåt vettigt gjort när solen skiner ute och pinschern bönar och ber om en härlig promenad..
Milly fick som hon ville. Jag köpte med mig en räkbaguette till frukost, packande ner hundmat och vatten och så gick vi ut. Först en härlig runda i uuunderbart väder! Vi gick förbi ett hus där det bodde tre affenpinschrar. De var himla duktiga och stannade på gården när vi gick förbi, trots att de bara hade behövt ducka lite för att ta sig under staketet. Tvivlar på att Milly skulle kunna lära sig att stanna på gården på det sättet.. Jag ock Tony har redan planerat hur vårt staket ska se ut, den dag vi skaffar ett hus. :)
Sen kom vi fram till ett hav av små blå blommor. De var fina som de var, men blev ännu finare med en pinscher mitt i bland sig.

 

 

Sniff sniff..

 

 

 

Milly konstaterar att det numera är sommar.

 

Det var varmt som tusan så vi höll oss ganska lugna båda två..

 

När vi promenerat färdigt så började vandringen upp för berget. På toppen är det urmysigt att sitta och spana och fika. Vi tog oss hit upp:

(Ser ju nu på bilden att det inte verkar så högt. Men det är jobbigt att gå upp kan jag lova!)

 

 

 

Väl uppe så mumsade vi på våra frukostar.. Milly slappnade av och vräkte sig i gräset. Hon försökte att kombinera slappning och gnagning på pinne. Det gick bara en liten stund.

 

 

 

Jag fann ett tomt äggskal. De är så små och söta. Och sköra! Tänk att det håller för en liten fågelunge.

 

 

Milly tyckte det verkade intressant...

 

 

...och åt upp det!!!

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Suvi

Haha, så typiskt! "Gulligt äggskal, det måste jag sluka!"

2010-06-02 @ 20:41:40
URL: http://suvi.se
Postat av: Nina Johansson

He he vad dåraktigt gjort att äta upp ett äggskal! Snygga bilder.

Postat av: Kajsa

Gud så fin hon är! Vi flyttar den första juli så jag hoppas på många matte & hund-besök. Kram!!

2010-06-04 @ 01:56:31
URL: http://donttakeyourgunstotown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0