Lek med tuffingar

Idag har Milly lekt med några hundar som matchade henne bra i tuffhet! :) En gammal kompis till mig och hennes sambo har två unga hundar. Det är amstaffen Iris, som väl är dryga året, och minstingen Pedro, som är 5 månader. Han är korsning eng staff/am bulldog. Vi stämde träff idag i en hundinhägnad i stan för att låta hundarna bekanta sig med varann.
Milly blev överlycklig och det blev de andra med när de insåg att alla tre kunde leka tufft utan att nån blev rädd eller sur.


Iris, Milly och Pedro. Fint matchande färger.

 

Först var de ganska lugna, allihop. De småtravade omkring och hejade lite lugnt på varandra. Men snart räckte det med artigheter tyckte de och tog på sig hårdhandskarna :) Milly var ju mycket lättare än de här två vovvarna, men som tur var sysslade de inte med alltför mycket hopptacklingar.

 

 

Av med silkesvantarna.

 

 

Iris och Pedro gaddade ihop sig, och Milly hade fullt upp med att sätta dem på plats.

 


Den som delade ut flest bett av de tre var nog Milly.



Här: Ett rejält tag i strupen på Iris.




Iris hade minsann gott tålamod. Milly bet, nöp, drog och slet i halsen och kinderna på henne, samtidigt som hon gav ifrån sig sitt allra grymmaste monster-gurgel. Iris verkade oberörd och bara flinade. Milly varvade upp sig och var så pass ettrig att jag fick säga till henne att coola ner sig två-tre gånger. Då lyssnade hon faktiskt på mig och gick ifrån en pytteliten stund och "tog några djupa andetag".



Man ser hur ettrigheten lyser i ögonen på Milly.

När våra hundar lekt en hyfsad stund dök det upp en fjärde hund. Det var en ettårig amstaff/rottisblanding. Milly tog täten och leken riktades mot nykomlingen, det gick jättebra även med denna tiken inne i hagen. De andra hundarna började ta små pauser då och då och rörde sig lite långsammare. Milly däremot fortsatte att ligga på så då fick matten ta sin lilla hund och avbryta. Vi gick utanför staketet för jag såg att lilla fröken egentligen var rätt trött, även om hon aldrig skulle erkänna det.



Ännu en hund gav sig in i leken.

Efter en liten andingspaus så tog vi även tillfället i akt och tränade kort på några rallylydnadsmoment. Vi fick bra störningshjälp av Sofie, Jonathan och hundarna som snällt ställde upp sig som retning för Milly. Jag körde en inkallning med störnings-hundarna placerade ca två meter från Millys språngväg. Hon kastade en snabb blick på dem när hon susade förbi, men vek inte av utan kom i bra fart rätt fram och satte sig vid min vänstra sida. Vi avslutade med en platsliggning där Milly låg med en hund på varje sida om sig. Hon låg kvar! Duktiga tjejen.


Ett rejält buspass ledde till att det nu ligger en mycket lugn och trött pinscher på sin plats i köket.

 

Förresten! På lördag gör vi ett nytt försök med att tävla i rallylydnad... Spännande!

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Jenni

Det var banne mig en snyggt matchad lekstund!:D

2010-06-14 @ 23:11:09
URL: http://loketoke.blogg.se/
Postat av: Suvi

Ja det är ju skönt att pinschern inte är den enda kamphundsrasen! ;)

2010-06-15 @ 08:49:17
URL: http://suvi.se
Postat av: Elisabeth och Dixie

Hihi, ja släpper man ut en pinschbull så får de andra hundarna akta sig ;)

2010-06-16 @ 00:49:11
URL: http://pinscherndixie.se
Postat av: Nina Johansson

He he det spelar ingen roll hur stora och starka motståndarna är, Milly är tydligen alltid ett strå vassare i alla fall! Den lilla näbbgäddan. :)

Postat av: Anonym

Nu måste jag berätta att jag tittat på lite träningsklipp. Grymt duktig Milly är för att vara så liten. Tyckte det var riktigt kul det där när hon tog tassarna efter fötterna om du fattar vad jag menar?

Jag kan vara stolt nu i alla fall för jag har lärt Malte att vinka helt själv. Jag hoppas att min morbror har vinkat med han ibland så han inte hunnit glömma bort det till nästa gång vi ses. Har inte träffat Malte på snart en vecka nu. Tänk ändå vad smarta hundar är.

2010-06-16 @ 23:13:27
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0