Mera svängar

På vår agilitykurs får man komma med löptik. Instruktören menar att det är lika bra att lära sig träna sin hanhund med den störningen, för det kommer alltid att finnas löptikar, både på tävlingar och på andra platser. Då är det ju också tillåtet att åka till banan själv och köra lite träning trots höglöp. Så det gjorde vi idag.
Vi körde samma kombinationer som sist på gemensamma träningen. Svängar var temat. Det gick inte snabbast idag, men det gick säkert! Värmen påverkade nog en del, kanske löpet också. Milly var inte på hugget på det sättet att hon nästan hoppade ur skinnet, som är den vanliga inställningen vid agility. Däremot var hon lugn och följsam. Hon gick lös hela tiden (dock inhägnat) och följde mig bra. Stack inte iväg på egna upptåg, försökte inte sno godis ur skålen när jag vände ryggen till.
Hon gick med mig när jag sa "kom", hoppade när jag sa "hoppa" och svängde när jag visade det med kroppen. "Det var la kul", skulle hennes kommentar till träningen antagligen vara.
Man kan ju tro att det var skönt att hon var halvtaggad och struntade i att ta sina ärovarv emellanåt. Men det är då himlans mycket roligare när hon är superduperhypertaggad! Jag är glad att ha en sån energisk hund faktiskt. För när hon är sån och det blir bra, när hon gör precis som jag tänkt mig, då blir det minsann bra!!! Och vi har skitkul båda två.


Dagens lugna lilla pinscher.




Kommentarer
Postat av: Kajjan

Nu kan man äntligen komma till busfröet millys sida genom min. :)

2010-06-21 @ 22:09:11
URL: http://donttakeyourgunstotown.blogg.se/
Postat av: Emma, Harry och Hilja

Skoj skoj med duktig Milly. Men jag håller med dig, de är som roligast när de är helt galna... ;)

Om allt går som det går får man dessutom tävla med löptik från 2012. Vår klubb tillåter också löptikar på kurs.

2010-06-23 @ 09:36:04
URL: http://herrharry.se
Postat av: stina och leo

halloj! allt bra med er? kul med agillity :) tänkte höra med dej om du var intrisserad av att skött träna milly? jag kan säga att leo har det så mycket bättre nu, han har lärt sej att hantera sin rädsla, han kan koppla av under skott, skönt! mvh stina

2010-06-23 @ 14:41:46
URL: http://stinaochleo.blogg.se/
Postat av: stina och leo

det har jag absolut gjort, han är inte alls lika rädd längre. jag kan ge honom ditt nr så kan han ju ringa dej så ni kan bestämma något?! :) han är verkligen toppen.. trevlig midsommar på er! kramis

2010-06-24 @ 18:14:30
URL: http://stinaochleo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0