Sjöutflykt

Solen stekte idag och det var härligt varmt. Vi bestämde att vi skulle åka på utflykt till Björkholmssjön med bror Björn och Hanna. Hannas syster Karin och kompisen Cornelia var också med.

Före avfärd åkte jag hem till Hanna för att hjälpa till med det som skulle stoppas i picknickkorgen.. Medan vi bakade passade Milly på att hitta på små hyss i huset.
Första gången jag märkte att det blev oroväckande tyst hittade jag Milly i TV-rummet. Hon stog mycket nöjd med en tom godispåse på golvet bredvid sig. Tidigare fanns det några sura godisar och nån kola i den.
Det dröjde inte länge förren det var onaturligt tyst igen. Den här gången hittade jag henne på övervåningen, i Hannas hobby/pyssel-rum. Milly hade hittat en papperspåse med ull i. När jag kom in i rummet stog hon med en ulltuss i munnen och resten spritt över golvet. Jättekul tyckte lilla fröken!
Det sista försöket hon gjorde för att få det lite roligt var en lam stöld av en barkbit ur vedkorgen. "Gnag sönder den så fort som möjligt innan matte tar den ifrån mig". Mattes lilla busunge! :)

Vid sjön blåste det och blev efter ett tag rätt kallt. Milly doppade endast tassarna (det var ju ingen annan rolig hund med).

 

 

Karin och Cornelia var de enda som pallade ett dopp.

 

 

 

 

Fikan var väldigt smarrig trots kall vind.

 

Milly är himla smidig att ha med sig när man ska äta. Hon försöker aldrig sno nåt, inte ens när man ställt ifrån sig tallriken. Detta för att hon aldrig fått en enda smula av oss från bordet eller picknickfilten. I hennes första hem var det antagligen samma regler som gällde. När vi är hemma brukar hon till och med gå och lägga sig i ett annat rum när det är matdags för oss människor. Snålt, kan man kanske tycka. Smart tycker jag. Det är väldigt skönt att slippa vakta sin mat mot en hund som väntar på en chans att sno. Eftersom hon aldrig fått smaka så vet hon ju inte vad hon missar. När man själv vant sig vid en hund med detta bordsskicket så känns det väldigt ovant när man hamnar nånstans där det finns en annan tiggande o dreglande hund. :)

 

Milly är inte så tålig när det gäller svalt väder.. Bror Björn i bakgrunden.

 

Så här varmt och skönt var det. Hanna o Karin o Cornelia.

 

Milly med sin husse.

 

Hihi, Tony var tvungen att åka hem lite tidigare. Ett tag efter att han gått så ringer han till min mobil. Han hittar inte tillbaka till bilen och har gått vilse!!! Haha det är inte bara jag som har jättedåligt lokalsinne!!!

 

 


Kommentarer
Postat av: Emma, Harry och Hilja

Härlig utflykt!

Hemma hos mig finns det två tiggande hundar, varav den röda är helt galen... Jag tycker det är chamrigt jag! ;)

2010-06-06 @ 22:37:16
URL: http://herrharry.se
Postat av: Kajsa

N**erbullar!!!!! Ge mig!! Helt perfekt gjorda såg de ut att vara också..

2010-06-07 @ 00:09:37
URL: http://donttakeyourgunstotown.blogg.se/
Postat av: cizzi

Hej Catrine! Tack för allt snällt du skrev om mig o hundarna (Imsa o Essi). Har varit på semester så det var först idag jag letade upp dig här på nätet. Skönt att se att Milly blev frisk! Vi lär nog ses igen! Ha det gott!

2010-06-09 @ 14:18:47
Postat av: Anonym

Det ska jag göra sen. Nu har jag lagt upp några bilder på Malte. =)

2010-06-10 @ 12:22:36
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0