Agilityfilm

Vi kommer missa nästa kurstillfälle, så jag och Milly åkte till stan för att träna själva idag! Först gick vi en runda på en väl traffikerad motionsslinga, i Påskbergsskogen. Där mötte vi flera olika hundar och Milly skötte sig mycket bra. Trots att en liten borderterrier gjorde utfall kunde jag hålla kontakten med henne.  Vi trippade förbi så fint utan ett endaste litet morr från fröken M.
Det brukar gå bättre att möta hundar när vi inte är på hemmaplan. I vårt egna lilla samhälle patrullerar Milly gatorna som om de vore sina.. Och det är de ju. Ibland dyker hennes absolut värsta fiende upp- samojeden! De har aldrig hälsat och samojden har aldrig gjort nåt för att medvetet reta Milly. Men den brukar komma i full fart  bredvid en cyklande matte. Det är INTE okej enligt Sheriff Milly!

Åter till träningen. Milly hade ju redan på promenaden visat att hon vaknat på rätt sida. Hon fortsatte vara duktig inne på banan också. Jag tror det blev lagom varvat med rolig träning och tråkiga pauser, hon höll ångan uppe. Vad jäkla snabb denna lilla tjejen är alltså! Jag sprang allt vad jag kunde men på några få språng är hon förbi mig..
Vi körde lite kontaktfält, med tramp på lock längst ner. Hon tittade lite mindre på mig idag, bara precis vid trampet. Det försvinner nog till slut.
Lite olika enkla kombinationer testade vi, det funkade fint.

Här kommer ett litet hopplock av dagens övningar. Musiken.... Ja jag tycker den passar till min fjantiga lilla hund ;)
Håll utkik i mitten när hon hjälper mig att lägga iordning släpet till platta tunneln..




Igår var vi på kalas hos min bror. Milly hälsade fint på alla människorna och klådde sedan upp sin "kusin" Trollet i soffan.

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Piotr

Hon ar fan ruskigt snabb, speciellt nar hon hoppar typ tva meter langre an va hon egentligen behover=)

2010-05-09 @ 18:16:20
Postat av: Suvi

Sniff är också snut här i stan, fast jobbar nog mer under cover med spaning, för han skäller inte. Han håller bara stenkoll på buset.



Fasen, kusinen får ju spö! Blir lite orolig eftersom jag kanske, eventuellt, skulle kunna tänka mej en whippet i framtiden.

2010-05-09 @ 18:38:15
URL: http://suvi.se
Postat av: Catrine o Milly

Haha men de går bra ihop, kusinerna. De leker liite olika... Trollet brukar mest snurra runt jättefort och försöka meja ner Milly, och slå henne med framtassarna. Då blir Milly småsur och biter honom! De tycker om varandra, men är lika gamla så det blir bus hela tiden om de får bestämma. Om du vill se mer av Trollet: http://web.me.com/nina_johansson/ninasbilder/Blogg/Blogg.html

2010-05-09 @ 18:44:26
Postat av: Nina Johansson

Vilken superbra film!!! Hon passar perfekt till den musiken!

Postat av: Nina Johansson

Superbra film!!! Hon passar perfekt till musiken!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0