Fint besök i Göteborg

Ända sedan jag började plugga i Göteborg i januari har jag väntat på rätt tillfälle. Idag var det äntligen läge att ta med Milly till Stora Staden för lite ordentlig miljöträning!
Vi var några ur klassen som skulle träffas hemma hos en tjej, och lilla fröken M var välkommen att följa med.
Hon fick en ordentlig morgonrunda vid halv sju i morse och sedan var det dags att påbörja färden mot stan.. Jag valde verkligen rätt dag för det var inte alls mycket folk på tåget. De flesta var väl lediga.
Tågresan var faktiskt ganska läskig tyckte Milly. Hon var absolut inte till besvär men tyckte det kändes säkrast att färdas under sätet, med svansen mellan benen. Då fick hon göra det. Vid det här laget var det redan två personer som kommit fram för att prata och undrade vad hon var för ras. Det blev fler under dagen!

Centralstationen i Göteborg är ett ställe jag funderat på hur Milly skulle reagera på. Där är alltid jättemycket folk som vimsar hit och dit, och ibland hundar. När vi steg in i byggnaden åkte svansen upp och Milly var glad igen! Likadant var det när vi gick på gatorna, att det var mycket folk och trafik spelade ingen roll. Milly var faktiskt ovanligt lugn och gick fint i koppel i stort sett hela tiden.

Sitter helt lugnt och väntar på spårvagnen.

 

Besöket hos klasskamraterna sköttes snyggt. Förutom att en papperskorg blev rotad i så uppförde sig damen väldigt bra. Lade sig och sov medans matte pratade plugg.

Efter att besöket var avklarat så var det egentligen dags att åka hem. Men när jag ändå hade Milly med mig och det verkade funka bra, så bestämde jag mig för att åka till Slottsskogen.

 

 

Vi hoppade på nästa buss. Bussarna och spårvagnarna var inte läskiga alls.

 

Nu hade det gått måånga timmar sedan Milly sist kissade.. Vi hade nämligen inte hittat nån gräsplätt än, och då går det ju inte att kissa heller! "Underbart!" Tyckte den lilla hunden det var när vi kom fram till Slottsskogen....

 

 

Äntligen gräs...

 

 

Vem kunde tro att det fanns pinnar i Göteborg!?

 

Här skötte sig Milly också väldigt bra! Lugn som en filbunke var hon trots joggare, cyklister, hundar och massvis av barn. Extra nöjd är jag med att hon fixade hundmöten utan problem, och framförallt att hon inte ens blinkade åt alla barn som stog, gick och sprang i närheten av henne. Det kan annars se väldigt kul ut ur pinscherperspektiv, när små barn springer omkring. De kan vara läskiga också, om de kommer för nära. Men idag, ingen reaktion alltså.

Jag har heller aldrig varit i Slottsskogen. Det var faktiskt riktigt fint och mysigt.

 

 

 

 

 

 

 

 

Här fanns djur i bur. Eller i inhängnader. Sälar, älgar, pingviner och lite annat smått och gott såg vi. Mammor och pappor lyfte upp sin små barn till räckets kant för att de skulle titta på djuren. Jag lyfte upp Milly. Hon vill väl också se! :)

 

 

Små tjejer tittar nyfiket på...

 

 

...pingviner!

 

 

Se hur hon trycker huvudet genom gallret, tills öronen tar emot! :) Sötnosen!

 

Jag är så otroligt nöjd med och stolt över min fina duktiga lilla pinschertjej idag! Hon hade inte kunnat sköta sig bättre faktiskt. Hon såg ut som en riktigt stadsbo, när vi gick mitt i centrala Göteborg. Alldeles lugn var hon. Det kanske blev så mycket intryck att hon inte orkade reagera mer, för hon var lugnare där än vad hon är hemma. Det fina vädret gjorde nog sitt till med. Hon är alltid mer harmonisk ju skönare det är ute.

 

 

Avslappnad pinscher i park.

 

Kul också att vart vi än gick möttes vi av leenden, folk som frågade saker och sa att hon var söt och fin.. Nån berömde henne för att hon var så duktig. En snubbe inne i en buss som stannade till framför oss, log och gjorde tummen upp! Haha! Som om folk aldrig sett en hund förr. Fast de flesta verkar inte ha sett en pinscher förr faktiskt. Sällan att nån vet vad det är för ras. De känner till dvärgpinscher, men (mellan)pinscher vet de inte om att den finns.

 

Tågresan hem var helt annorlunda. Det var en trött liten tjej som lade sig och sov ovanpå sätet bredvid mig.


 

 

 


Kommentarer
Postat av: Nina Johansson

Så duktig Milly var! Jag visste inte att det fanns sälar och pingviner i Slottsskogen. Läs min blogg idag om hur jag fångade en huggorm!

Postat av: morsan

Sicka underbara bilder och sicken duktig hund.

2010-05-14 @ 19:57:49
Postat av: Suvi

Så duktig och så söt! Bilden med öronen och pingvinerna var jätteläcker!

2010-05-14 @ 23:41:49
URL: http://suvi.se
Postat av: Carina

Vilken spännande dag ni har haft, kan tänka mig att hon sov gått på hemresan :-) Visste inte att det fanns så mycket spännande i Göteborg, nästan pinsamt när man bor så närma (Halmstad). Har nog aldrig träffat på en mellanpinscher förutom kanske på utställining. Hon är otroligt gullig :-)

2010-05-16 @ 13:46:17
URL: http://tysonochganget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0