Vilken jävla vecka!

Suuuuuck....... Varning, för nu kommer ett väldigt negativt och gnällande inlägg. Till att börja med, Milly är pigg och glad idag. Bra!

Nu: Gnället. Denna veckan har varit förj***vlig! Det började i måndags. Jag skulle in till Göteborg och träffa några ur min klass för att förbereda ett grupparbete. Jag missade det första tåget och det tåget jag väl hamnade på blev 40 minuter försenat. Framme i Göteborg var det nåt fel med spårvagnarna, så jag fick hoppa av vid fel hållplats. Då gick jag fel och hittade inte hem till klasskompisen, fick ringa och krångla och hålla på. När jag till slut hittade rätt, väldigt försenad, var de i stort sett klara. Jag träffade dem i ca 20 miuter, sen var det bara att åka hem igen. Det tar normalt ca 2 timmar att ta mig mellan min lägenhet och en plats i Göteborg. Kändes som lite slöseri med tid...

På onsdagen skulle jag och Milly ha tävlat, men då blev hon ju sjuk. I stort sett hela dan gick åt till det.

Detta leder vidare till att vi på torsdagen inte kunde vara med på avslutningen på agilitykursen. Jag tänkte att vi skulle åkt dit och tittat på åtminstonde. Istället fick vi åka ner med Milly till djursjukhuset ännu en gång.

Fredagen gick hyfsat, fick åka ner och hämta hem Milly. Det är ju alltid billigt och bra när man varit hos veterinären.

Och idag, den värsta dan av alla... Hurtig som jag var gick jag upp halv åtta, ut med Milly och åt frukost. Sen åkte jag in till Varberg och körde ett 1h o 15 min långt spinningpass, med lite efterföljande gymövningar. Ett långt träningspass med andra ord.
Efter det skulle jag hämta medicin till Milly på apoteket. Där var kortläsaren sönder så jag fick gå iväg och ta ut kontanter. Tilläggas bör att jag hade på mig träningskläder och var svettig, hade tänkt duscha hemma. Åter till apoteket. De hade inte medicinen hemma. Damen ringde till vår veterinär och frågade om det gick bra med en annan sorts medicin, det gjorde det. När hon ringde var hon borta i ca 20 min. Nu började jag bli smått irriterad, skulle om biblioteket och handla på vägen hem med.. Det här var inte tänkt från början, för då hade jag duschat på gymmet.
Efter biblioteket körde jag genom stan i min bil.. Bilen framför mig bromsar, och då märker jag att mina bromsar inte tar!! Pedalen går rätt ner i golvet! Som tur är kör jag inte på nån utan lyckas svänga in vid kanten, faktiskt precis vid en bildelsaffär. Under bilen bildas en oljepöl och det är tydligen nåt bromsrör som gått sönder.  Gubben i affären säljer dyra reservdelar till mig och jag ringer runt för att fixa hjälp. Det går inte att bogsera hem en bil utan bromsar ju..
Tony har som tur är en kompis som kör folkrace, och får låna hans bilkärra. Bara att vänta på att bilen där hemma ska bytas mot en med dragkrok, kärran och spännband ska hämtas. Det här tar en stund och vid det här laget är jag ganska hungrig! Klockan är över ett och träningspasset tömde mig på enegri för längesen.
Det finns inget vettigt matalternativ i närheten av där jag står. Hurra, jag får gå till Mc Donlads och käka! Precis det man vill efter att ha jobbat hårt för att bli av med några gram fläsk. Där sitter jag med svettiga träningskläder och är allmänt ofräsh. Jag blir surare och surare, speciellt när jag tänker på att jag bara fick hälften av studielån+bidrag denna månaden, pga att terminen snart är slut.

Till slut kommer Tony och vi får upp bilj*veln på släpet och kör hemmåt. I bilen hem kommer Tony på att jag missat att besiktiga bilen, det skulle gjorts i måndags. Så när min snälle och händige far har lagat bromsarna, så får jag ändå inte köra bilen, då det är körförbud på den! Jag får dessutom betala en ny tid när den väl ska besiktigas. En billig och bra vecka!!!
Så. Det var det jag hade att komma med på gnällfronten. Nu ska jag gå och dra nåt gammalt över mig.



Kommentarer
Postat av: Nina Johansson

Ha ha ha fy faaaaaan!!!!! Det var det värsta jag har hört på länge! Vilken jäääävla otur!!!!!!

Postat av: stina och leo

hej! är allt bra med er? ja leo bryr sej inte så mycket vad man sätter på honom, täcke klövjeväska. han traskar på lika glatt ändå :) han verkar lite stolt över att ha en uppgift faktiskt ;) kram på er

2010-05-31 @ 09:39:35
URL: http://stinaochleo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, vilken fin hund. Är det en mellan eller en dvärg?

2010-06-01 @ 10:05:51
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0