Millys lekkamrat

Idag fick vi besök av Emelie och Ozzy, våra agilitykompisar. Ozzy skulle modella för ett täcke som jag ska sy åt honom.
Vi gick en liten runda ihop först för att känna på stämningen mellan hundarna. På träningarna brukar dessa två små ettriga vara rätt spydiga mot varandra. Men nu verkade det annorlunda, trots att vi var på Millys revir. Vi gick in i lägenheten och jag lät bli att gömma undan Milly i sovrummet, som jag först hade tänkt. Det gick skitbra med Milly och Ozzy och de satte igång att leka som två små galningar. Helst skulle de leka mitt på tyget jag försökte klippa i på golvet. Det var tydligt att Milly var bossen, men de gillar båda tuffa tag och kunde ta i med hårdhandskarna utan att surna till. Eller tänka på att lugna ner sig. :)

Milly ser ut som Djävulen själv, men Ozzy gillade behandlingen.

 

Alla hundar hade nog inte uppskattat sån här hård lek..

 

Ozzy delade ut några fina tjuvnyp han med.

 

Pälsen var skön att sätta tänderna i, tyckte Milly.

 

Man såg ett mönster i hur Milly bet Ozzy i halsen och kinderna upprepade gånger.

 

Svårt att tro att de är glada här, men det verkade de vara. Säkert blandat med nån form av dominansakt.

 

Såhär sött satt de inte utan vår inblandning... :)

 

Himla kul att de kom så bra överens. Nu kanske de inte behöver mucka med varann på träningarna längre.. På tal om det så tittade vi på när ett annat gäng hade kurs idag. Det är vår tur på torsdag och både jag och Milly är SÅ LADDADE!!!


Kommentarer
Postat av: Eva & Tova

Hm, bli Varbergsbor, vad liknar det?! Nejdå, förstår allt er. Gott att det gick så bra med hundbesöket. Jag har koll på vad du ska göra i helgen... kram o lycka till!

2010-11-10 @ 08:12:06
Postat av: Ingrid

Ha så kul på kursen idag! Jag ser fram emot nästa tisdag, kursen är jätterolig!

Vi kanske ska få till en träning snart förresten?

2010-11-11 @ 10:09:40
Postat av: Helene

Va härligt det ser ut när dom leker. Tavve älskar också mjuka, luddiga saker. Spelar inte någon större roll om det är en hund, vante, mössa eller filt. Vitt lurv är det bästa som finns!

2010-11-12 @ 08:51:46
URL: http://tavaresifagersta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0