Kvällsrally

Tack alla för de snälla och uppmuntrande kommentarerna! :)

Tro det eller ej, men ikväll har vi varit o tävlat rally igen. Den här gången på hemmaklubben, i mörker, hård vind och regn....
Pga vädret hade jag inte några direkta förväntningar på att få till ett bra resultat. Vi diskade oss, men jag är nöjd ändå.
Milly var bra på uppvärmningen, kunde tom ligga ner i blött gräs. Dock med täcke på sig. Hon kändes hyfsat med på noterna, men inte helt harmonisk med tanke på det pinscherovänliga vädret.
När vi tog av täcket och gick ner till banan visade det sig blåsa ännu mer precis där. Milly gjorde flera flyktförsök, det här var verkligen inget väder att vistas ute i!

Vi satte igång. Efter bara nån skylt tog hon ett rejält skutt utanför banan.. = disk. Vi börjar kunna det där nu. Men sen slutförde vi och hon gjorde så gott hon kunde! Hon ville bara därifrån men kämpade verkligen för att göra sin matte nöjd. Nån liten kortslutning vid nåt tillfälle blev det, men annars följde hon mig och gjorde som hon skulle, på ett plågsamt men lydigt sätt. Lilla gumman! :) Hade det varit fint väder så hade det nog gått bra, om man bortser från vattenskräcken så var hon lagom laddad och väldigt samarbetsvillig.

Det var nästan lika bra att vi diskade oss nu. För när vi gör nästa godkända rallytävling, blir vi upplyttade till fortsättningsklassen. Och då har man hunden okopplad... Det känner vi oss inte riktigt redo för än!

Detta var antagligen sista tävlingen för i år. Strunt samma att det gick som det gick ikväll, jag är fortfarande jätteglad sedan lördagens succé.

När vi kom hem blev det en varm dusch för både mig och Milly, och nu väntar soffan med filtar och hussemys! :)



Kommentarer
Postat av: cizzi o hundarna

Stort GRATTIS till den förra Rallytävlingen!!! Det som hände denna gången var säkert bara en engångsföreteelse ;)

2010-10-22 @ 14:25:56
Postat av: Eva & Tova

Ha-ha inte var dag jag e inne på Tovas sida... blev glad när jag såg att du varit där! Hade varit kul att träffas, kan du inte maila ditt nummer till mig?! Såg att ni hade varit i Stättared, där går jag/vi ofta... Há det!

2010-10-24 @ 21:53:46
Postat av: stina och leo

Halloj! Ja det känns superbra, man hinner kolla runt och besöka olika uppfödare och verkligen känna efter innan man bestämmer sej :)

Vi brukar träna varannan helg, nästa gång blir den 6Nov. Hur ofta brukar ert gäng träna? Hur går det med sökrullen nu då, tar hon den?

2010-10-26 @ 13:51:06
URL: http://stinaochleo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0