Ny kusin

I helgen har Milly fått en ny kusin. Det är min syster Nina som med sambon Mats skaffat en lillasyster till whippeten Trollet. Hon heter Vira, är 8 månader gammal och är en Engelsk blodhund!!!
Jag har aldrig ens träffat en blodhund förut, så det ska minsann bli spännande att lära känna denna unga dam.

Här kommer lite bilder från dagens härliga promenad i Stättared och från vårt första möte igår kväll.
Under promenaden gjorde hon massor av glädjeskutt och var väldigt nyfiken på Milly. Vi tog det lite lugnt med hälsandet dem emellan. Millys temperament kombinerat med Viras vikt och våldsamma leklust skulle kunna bli lite stökigt.. :)


Jättemjukt och mysigt, skinn i överflöd!



De tre kusinerna med sina människor.

 

Många bilder blev det..

 

Stolt husse.

 

Milly kamoflerar sig.

 

Fint gäng.

 

Pluto är ju en blodhund. Ser ni likheten?

 

 

 

Lite lika, längst fram på nosen! :)

 

Jag och Tony kunde inte hålla oss utan hälsade på Vira i sitt nya hem snabbt igår. Hon verkar vara en härlig hund, jättego, vänlig och glad, och framförallt klappbar! Pälsen är jättemjuk och skinnet tar aldrig slut.

 

Hon är glad, även om hon ser lite hängig ut :)

 

Det har varit en lång dag för nya tjejen..

 

Helt avslappnad.

 





Kommentarer
Postat av: Suvi

Vad med huuuuuuuuuuuuuud!

Kan knappt tänka mej mer omaka raser, ska bli intressant att se om fördomarna bekräftas eller raseras! :)

2010-10-18 @ 10:58:28
URL: http://suvi.se
Postat av: morsan

åh, vad vackra barnbarn jag har. fniss.

2010-10-18 @ 12:39:32
Postat av: Nina

Fan Catrine, du hann blogga om Vira innan jag själv hann göra det!!! Men det kanske beror på att jag har henne i mitt hem och har fullt upp med att hålla ordning på allt :)

2010-10-18 @ 12:51:13
URL: http://ninasbilderblogg.wordpress.com
Postat av: Nina

Kolla in mitt blogginlägg om den promenaden! :)

Postat av: Annika o Lystra

Ohh vilka underbara bilder, och vad kul att se en blodhund på "nära håll"...



// Annika

2010-10-18 @ 20:06:48
URL: http://www.lexlystra.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0