Pinscheragility

Tack vare bloggen har jag och Milly träffat ett (för oss) nytt, duktigt och inspirerande pinscherekipage! :) Matte Eva och hunden Tova. Vi gick en promenad ihop igår och pratade bla om agility. Det slutade med att en träning bokades in, idag!

Imorse var det -6 grader och mysigt frostigt ute.

Solen var framme och förgyllde tillvaron på morgonrundan.



Milly i sitt nya mattetillverkade täcke. Lite kallt om tassen!


Vi anlände till banan vid tio-tiden och då hade solen börjat värma på ordentligt, och trots att frosten nyss släppt gräset fick man ta av sig jackan. En alldeles underbart vacker förmiddag hade vi, och träningen gick bra! Hundarna var glada och vi gjorde några roliga övningar, mycket hopp med olika byten, och petade även in lite slalom, tunnlar och nåt balanshinder.

Eva och Tova var riktigt grymma på agility!

 

Sträcker ut på balansen.

 

Snäva svängar och tajta hopp.

 

"Skitkul!!" sa Tova och hoppade av i god tid :).

 

Däcket var inställt på medium, vilket var lite lågt för Tova som är en largehund.

 

Milly passar bra på mediumhöjd.

 

Milly var inte riktigt så taggad som hon brukar vara, därför fick fårskinnet komma fram.

 

Hon är inne i en bra lekperiod nu och kampar gärna. Kul!

 

Busa busa!

 

Slalom var lite svårt idag. Trött pinscherskalle.

 

Gungan gick bra, Milly stog stadigt trots omkringflackande matte.

 

Efteråt fick vi se mycket imponerande apportering! Jag misstänker att det är retriver inblandat i Tova.

 

Tova hämtade apporten trots att en främmande hund dök upp väldigt nära. Säker tjej!

 

En jättekul träning! Egentligen höll vi nog på lite för länge. Det är ju så lätt hänt när man har roligt.. Men trots att det började gå lite trögare i skallen efter ett tag så var Milly faktiskt duktig med att hålla sig vid mig. Några försök gjorde hon, sticka till A-hindret, smita o kolla in nån hund utanför. Men jag lyckades abryta henne med ett NEJ! Hon vet nu väldigt väl vad matte tycker om smitningar.. Är nöjd med hennes agility-plan-lydnad idag.

 

Att se den fina kontakten mellan Eva och Tova ger oss verkligen motivation att träna mera. Just nu ligger dock Milly däckad i soffan, så det får väl vänta tills hon vaknat ;)

 

 

 




Kommentarer
Postat av: Emma, Harry och Hilja

Lyllos er som fått träna med Eva och Tova! De är så rara!!! :D

Här hittar du vår gamla blogg: http://blogtown.se/blog.php?date=2006-04-03&id=herrharry Detta är det allra första inlägget, du får avsätta några timmar... ;)

2010-10-26 @ 18:00:29
URL: http://herrharry.se
Postat av: stina och leo

hallojs! nu har vi kommit in i agilityvärlden vi oxå haha! trodde ALDRIG att jag skulle hamna där.. första kursen var igår, jag var väldigt tveksam och tyckte inte alls att detta var något för oss. men nu när jag sovit på saken och funderat lite så kom jag fram till att, detta är kanske inget som jag tycker är kul, men min hund kanske passar alldeles utmärkt för detta, då får jag ge det en chans! så nu är vi igång ;) något jag tänkte fråga dej om är, vad har du för "start"ord till milly när ni ska starta banan? jag gissar att nån domare/tävlingsledare säger start när det är dags?! så det kanske inte är något lämpligt ord att välja. kanske man kan ha framåt? haha jag känner mej helt vilsen i detta..

2010-10-26 @ 21:54:46
URL: http://stinaochleo.blogspot.com
Postat av: Eva & Tova

Tack goa Caroline för två mycket trevliga träffar. Igår kunde det ju inte blivit bättre! Vilket väder och vilka hundar, och mattarna ska vi ju inte prata om, dom gjorde ju allt rätt!(ha-ha!)

Du må tro att Tova var trött efter simträningen och massagen på eftermiddagen. Ser fram emot nästa träff!

2010-10-27 @ 09:33:45
Postat av: Eva & Tova

Vad trött jag blir på mig själv! Du heter CATRINE och inget annat! Jag och namn...

Kram igen!

2010-10-27 @ 11:20:18
Postat av: Elisabeth och Dixie

Alltid lika kul med fler duktiga pinschrar! Men de måste ju tävla i lydnad, eller hur? Hur går det för dem där?

Du kommer att få pli på Milly ska du se. Det sägs att de är hyfsat mogna i skallen när de är tre... jag tvivlar på detta ;)

2010-10-28 @ 20:29:07
URL: http://pinscherndixie.se
Postat av: stina och leo

hej catrine! skulle du kunna skicka din mail till mej? antingen om du skriver den i min blogg eller skickar ett mail till mej [email protected] har lite grejer jag vill fråga ;)

2010-10-28 @ 21:17:57
URL: http://stinaochleo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0