Härlig höst

Ikväll var vi och tränade lite agility. När vi körde kontaktfält och slalom så satt takterna från tävlingen i, slarvigt o hastigt på kontaktfälten och slalomet funkade ej!???
Då förenklade och backade vi lite, sen gick det bättre! Slalomet kom igång riktigt bra, kunde köra hopp, däck och A-hinder och svängar från olika håll före och hon tog 12 pinnar i bra fart. Dock med mig på sin högra sida. Gott!

På kontaktfälten plockade vi fram targeten igen och hon stannade och trampade fint, så länge jag inte sprang jättefort bredvid. Vi får nog försöka ta det lite lugnare både på träning och tävling tills det här sitter bättre. Men det är rätt svårt att ta det lugnt när man heter Milly! :)

Det börjar funka rätt bra att skicka henne på hinder längre ifrån mig, vilket är toppen! Känns så bundet och trångt när man får springa alldeles bredvid hela tiden.. Men nu klarar hon att sticka lite mer på egen hand. Känns så gott när man liksom kan "slänga" iväg henne mot ett hinder och själv sticka mot nästa.
Det är så jäkla kul med agility! Och även om det gick sisådär på tävlingen så går det framåt hela tiden. Tänk att man kan ha så kul ihop med sin lilla hund :)

Slänger in lite bilder från en härlig höstpromenad.

Gräva gräva!

 

Sand i näsan.

 

Sitt kvar med störning.

 

Pappas pålle Lilleman, 170 cm i mankhöjd.



Kommentarer
Postat av: Suvi

Massa fina bilder! :)

2010-09-28 @ 23:06:36
URL: http://suvi.se
Postat av: Patrik och Dixie

Skönt att du förhoppningsvis fick ordning på slarvet. Ibland måste man gå tillbaka och köra nybörjarsteg igen har jag märkt. Väldigt frustrerande då de ändå har kunnat det tidigare, men men. Ska iallafall bli kul att se er igen på agilityplanen

2010-09-28 @ 23:27:51
URL: http://pinscherndixie.se
Postat av: izabelle

hejhej:)



de var jag som hade milly från början,du har säkert haft lite kontakt med min mamma ,jeanette.



Milly ser ut att må jätte bra och ha kul hela tiden :)

som på bilden lite längre upp så har hon alltid älskat att gräva och kraffsat i sanden.det är bra att ni har lärt henne massor av olika saker och det är kul att lära henne olika också för hon är lättlärd :)

jag kollar ofta på din och millys blogg och de är jätte kul att läsa fast ibland blir jag ju tårögd för att jag saknar henne så mycke.

du får pussa och krama milly från mig,hej då!:)

2010-10-02 @ 18:02:46
Postat av: Catrine o Milly

Hej Izabelle!!

Vad kul att du läser och kommenterar i vår blogg. :) Förstår att du saknar henne, hon är ju en väldigt speciell hund. Vi gör allt vi kan för att Milly ska ha roligt, och hon gör så att vi får roligt också.. (oftast i alla fall, hihi )



Hade varit kul med fler kommentarer från dig! Ha det så bra, kram Catrine o Milly!

2010-10-02 @ 23:07:02
URL: http://pinschernmilly.blogg.se/
Postat av: Cizzi Essi o Imsa

Hej! Saknade er på Rallytävlingen i går i Halmstad :( Jag hade fått för mig att ni skulle dit. Men vi ses ju säkert någon annan gång!! Ha det bra!

2010-10-03 @ 15:34:38
Postat av: Catrine o Milly

Cizzi: Jag uppfattade det som att det skulle förekomma skott i närheten av banan.. Valde bort den tävlingen därför... Gick det bra för er?? Kommer ni till Varberg den 18??

2010-10-03 @ 16:25:31
URL: http://pinschernmilly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0