Hon hade i alla fall roligt

(Nu är filmen på plats... )

Det var nästan storm i morse när jag vaknade. Rallytävling stod på schemat. Hur kul tycker en pinscher det är att vara ute och tävla i regnskurar och virvelvindar?

Jo, jättejättekul!!!! Jag hade inte behövt oroa mig för att ha en hund som inte ville vara med idag...
Pappa fotade oss när vi värmde upp och det finns en bild som säger allt om hur Milly var idag...:

...Galen.

 

Den jobbiga stressperioden vi varit i det senaste har dämpats något. Åtminstonde promenaderna känns normala när det gäller energinivån. Vi har dock fått en morgonpigg hund som är väldigt leksugen, både inne och ute. Det räcker med en skojig rörelse från husse eller matte så är buset igång. Det är ju kul, och användbart när vi tränar. Jag har kunnat belöna med kamplek, vilket inte hör till vanligheterna. Men tydligen var hunden så full av lek och bus idag, att det rann över kanten!

 

 

Taggad på uppvärmningen.

 

Nåja, vi körde kontaktövningar, värmde upp och höll igång. Det var inte läge att sätta sig ner tillsammans och ta det lugnt, det var för kallt för det. Jag ville ju inte ha en huttrande och kinkig hund som kommit ur stämning när vi skulle in. Nån liten minut satt vi ner och försökte samla oss, men det räckte ej.

 

 

Laddar.

 

Jaja, till slut var det vår tur. Hur det gick ser ni här.

 


När jag tittade på filmen efteråt kunde jag inte låta bli att skratta, mycket! Hon är ju otroligt glad och har skitkul! Titta på var Milly gör när filmen startar, studsar på två ben.. Och så måste jag påpeka att vi har tränat en del på svängar, både höger och vänster. Det är nån som överdriver det där med bakbensaktiviteten.. Kolla när vi går "serpentinen" längst bort i vänstra hörnet. Hon riktigt sladdar med rumpan! För att väga upp dessa överambitiösa rörelser, hänger hon ju inte med alls i vissa andra svängar.

 

Ojoj vad ska man säga om denna runda... Inte är det mycket som blir rätt. men mellan alla kast åt olika håll, hopp, studs, span efter mormor o morfar, och hopp utanför banmarkeringen så har hon ju liite kontakt med matten iaf. Lite.

Utanförskuttet ledde iaf till diskning. Så kan det gå när det är alldeles för skoj. Man kan ju undra hur det kommer sluta nästa helg, när vi ska köra agility. Hon kommer väl försvinna in i publiken och kuta omkring och hitta på rackartyg..

 

En sak som jag funderar på är hur hon kommer vara när vi har kastererat henne. Vi vet ju egentligen inte vilket som är hennes rätta jag... Hon har ju så otroligt många olika sätt, humör och perioder. Så vem vet när hon är som hon ska vara, opåverkad av hormoner? Mycket spännande. Tänk om det är sån som hon var idag hon kommer vara för alltid.. Pust!

 

Det ska ju vara roligt att träna och tävla, det har hon ju fattat åtminstone. Med Milly har man inte tråkigt!

Milly med hejarklacken, "mormor och morfar". "Mormorn" var så nervös för vår skull att hon inte kunde titta mer än några ögonblick när vi var inne på plan.....

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Elisabet E

Grymt 1:a-kort!!! Har Emlis blivit inspirerad av sina egna barn eller sin svärdotter när det gäller att "le" på foton?? ;P

2010-09-19 @ 20:10:07
Postat av: Emma, Harry och Hilja

Bild nr 1: HAHAHAHAHAHAHA!!!

Synd på skuttet utanför banan, för hon är ju superduktig!!! Så härlig attityd och snygg kroppskontroll. Jag är imponerad över ditt arbete med henne! :D

2010-09-20 @ 22:20:05
URL: http://herrharry.se
Postat av: Elisabeth och Dixie

Ojoj vad man känner igen sig! Precis så där ser Dixie ut just nu, studsar in i fot och gör allt supersnabbt. Om man filmar Milly/Dix och kör slow motion kanske det ser ut som en normal hund...

Ni kommer få ett riktigt bra fot om ni jobbar vidare!

2010-09-28 @ 14:52:29
URL: http://pinscherndixie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0