Laddning pågår

Imorgon gäller det! Då ska jag och Milly starta vår första agilitytäving!! Det ska bli så jääääkla roligt, jag är supertaggad!
Sista träningen var igår, torsdag. Milly var riktigt snabb och det gick överlag bra på alltihopa, slalomet, kontaktfälten, bakombyten och draget framåt.. Slalom klarar vi dock bara från ena sidan.. Så jag hoppas på en snäll bana där jag hamnar rätt, annars får vi ta den långa vägen och gå på utsidan. Och såklart jobba mer på slalomet hemma...

Vår instruktör tycker att om man inte får till kontaktfälten så som man tänkt sig, bör man diska sig själv och göra om dem rätt... För att undvika större problem längre fram när hunden märkt att det går att fuska på tävling. Vi borde göra så. Men ännu hellre ska vi ju se till att lyckas med kontaktfälten!

Oooo det är spännande nu, ska bli så kul!! Hoppas hoppas Milly stannar på banan. Gör hon det så är det bra! :) Man får ju inte ha för höga förväntningar första gången..

Dags för kvällskissning och sen i säng. Bilner rullar kl 06.15 imorrn. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0