Tävlingar på g

Ojoj nu börjar det närma sig tävling för oss!
På lördag har vi rallylydnad i falkenberg och helgen efter är det första agilitytävlingen, i Bollebygd. Idag har jag även anmält till ännu en rally och en agilitytävling till i höst. Hoppas vi kan vara med på alla, löpet kommer antagligen att sabba nån av dem. Men det får vi se då.

Idag åkte jag och Tony med Milly och Lucky till banan och tränade. Jag ville köra kontaktfältshindren och slalomet i kombinationer, så jag slängde ihop en liten bana. Det gick sådär och tyvärr får jag konstatera att det är matten som är rätt kass! Milly gör ju precis som jag säger, det är bara det att jag vimsar till det! Glömmer vägen, snurrar åt fel håll och springer för sakta. Jag behöver träna mer.

Milly höll sig varm i sitt mattetillverkade täcke.

 

Funkar precis som det var tänkt! Milly är varm o go :)


Har tänkt på detta ett tag, att jag vill träna mer. Milly klarar ju inte hur mycket agility som helst utan att bli för stressad. Så en lösning vore ju att ha ytterligare en hund att träna med. Och nej vi köper inte en till. Men jag har så att säga tillgång till en hel flock med små jackrusselterriers..

Jag lånade en tik i helgen som var, för att testa hur hon gick ihop med Milly. De funkade ihop men tyvärr var den lilla terriern otroligt skendräktig och hade inte lust att hitta på nåt alls. Vi får väl se om hon kvicknar till om ett tag, eller om det kanske finns nån annan som skulle vilja hänga med på träningar.

Milly undrar vad Bibbi gör i hennes soffa. Bibbi ville helst bara vila och bli klappad.

 

Här kommer två filmsnuttar från dagens träning. Vi tog banan några gånger och det här är de två som gick bäst. Det gick bra här och där, kontaktfälten funkade hyfsat och slalomet fick vi till ibland. Posititvt var att gungan fixade Milly i stort sett på egen hand.

 

Under första rundan gick det lite väl fort i svängarna mot balansen och gungan. På gungan kan man se att Milly kränger och nästan flyger av i farten. Gången efter provade jag att bromsa lite inför dessa hinder, vilket funkade bra. Milly lyssnade och kunde ta dem mer rakt på. Visserligen tar det ju längre tid om jag behöver bromsa, men än så länge spelar inte tiden så stor roll, viktigare är att det blir bra och säkert. Vill ju inte ha några avåkningar som leder till skador eller rädsla.

 

Sedan har vi ju som sagt en matte som hamnar fel här och där och försvårar för sin hund. Vi kan inte heller ta slalom från "fel" håll. Trots detta så är det jäkligt kul och det verkar ju även Milly tycka. Kolla blicken när hon kommer ut ur platta tunneln andra gången och de extra små hoppen hon lägger in här och där. Speciellt ut ur slalom!? :) Lilla bustjejen!

 




Kommentarer
Postat av: Anonym

ja visst är han, man slutar aldrig att förvånas ;) lycka till på tävlingarna, kul :)

2010-09-18 @ 13:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0