Härligt hundig dag

Till att börja med: Tack för snälla kommentarer, goda råd och uppmuntran! Jag har faktiskt bestämt mig nu för att lägga agilityn på is ett tag. Det finns inget sug och ingen vilja, för min del. Och lite för mycket vilja att vara crazy hos Milly.
Nu är det ju inte direkt så att vi kommer bli sysslolösa pga detta... Vi fokuserar på det som funkar och som vi båda blir glada av just nu, så får vi se när det är läge att ta upp agilityn igen. På måndag ska vi till Falkenberg och tävla rallylydnad. Dagen efter är det träningstävling på hemmaklubben, både i agility och lydnad. Vi ska vara med...
I lydnaden!!! Himla spännande får jag säga. Skulle det gå bra då, så kan det hända att jag anmäler oss till en riktig LK1! Den som lever får se. Lydnaden funkar bra och känns helt rätt nu!


Igår var en väldigt solig, varm och hundig dag. Vi var sex st som träffades på klubben för lite blandad träning. De flesta körde agility, jag körde rallylydnad, några tränade lite vanlig lydnad. Det blev en hel del snack också. :) Härligt att ta det lite lugnt och bara ha det gott i det asgoa vädret!
Lite kul att vi allihop var lediga mitt på dagen en vanlig onsdag... Händer kanske inte så ofta att alla har ledig dag samtidigt :)

Här kommer lite bilder från gårdagen...

Milly tränar platsliggning.

 

Ingrid hade med sig Tekla.

 

Angelica med en av bröderna Bus.

 

Ice testar vad Mias valp Gizmo går för...

 

En rätt tuff kille faktiskt!

 

Bra störning med bus runt omkring planen.

 

Ozzy och Emelie kampar.

 

Precis innan alla åkte hem spontankörde några av oss vidare till Getterön. När det är soligt och fint väder får man ju passa på att vara ute...

 

Hmm.. Gizmo ligger ner på sidan i skiten.. Nyligen omkulltacklad? ;)

 

Härligt att sträcka ut ordentligt!!!

 

Fin utsikt, och badsugen boxer.

 

Försök till en gruppbild. Inte det lättaste!

 

Stanna? Va? Godis? :)

 

Varför är det ingen annan som vill bada?

 


Efter den här mysiga promenaden hängde Ice med hem till oss medan Linda var iväg och jobbade en stund. Han blev väldigt glad när han hittade Millys leksakslåda... Han började plocka fram varenda grej där i och till slut fick jag stoppa undan alltihop. Han tyckte nämligen det var väldigt kul att ligga och tugga på pipleksaker så att det pep HELA tiden... :)

Lite kul att det kändes så ovant att ha en stor hund hemma hos oss.. Vi är vana vid att Milly går och lägger sig i soffan eller sängen, eller i sin bädd. Hon är oftast "undanstoppad" iaf. Men Ice fyllde ett helt rum med sin energi och önskan om att vara nära och titta på vad man gjorde!! Hahaha! En go kille!

 

Vilka skojiga grejer det fanns här!

 

Den lilla pip-elefanten var helt tyst och aningen platt när Ice var klar med den... ;)

 

 



Kommentarer
Postat av: morsan

härliga bilder. ice är verkligen underbar. jag älskar honom.

2011-04-22 @ 00:13:19
Postat av: Emelie

Åh va mysigt vi hade! Hundarna hade verkligen en helt underbar rolig dag :) Det får vi göra om!

2011-04-22 @ 16:03:17
Postat av: Nina

Fan vilken bra film! Den funkade inte sist jag var inne, men nu kunde jag se den! Väldigt passande musik hehe :)

2011-04-23 @ 13:55:00
URL: http://ninasbilderblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0