Träningstävling

Ikväll har jag och min knasiga lilla hund varit med på en träningstävling i lydnad på vår hemmaklubb. Hon var jätteglad, jättepigg och astaggad! När vi väntade på vår tur kändes hon som en tickande bomb fylld av energi... Jag tänkte att om hon inte smiter iväg så fort jag tar av kopplet så blir jag förvånad.

Men såhär gick det, "domarns" kommentar direkt efter momentnamnet, sedan mina egna:

Platsliggning: "Orolig, liten förflyttning"  Milly låg de två minuterna utan att resa sig. Halvdåligt fokus på mig. Mot slutet ålade hon sig pyttelite, ca fem cm framåt.

Tandvisning: "Bra" Hon reste sig upp. Då bad jag om att få göra om det, ville inte belöna om det inte blev så bra som det kan vara. Vid nästa försök satt hon som fastlimmad i backen!

Linförighet: "Kanon" Hon chockerade genom att vara superduperduktig! Hon höll sin position jättefint, fokuserade på mig hela tiden! Inte ett enda dåligt steg! :-O

Läggande under gång: "Svagt läggande" Vi är inte helt klara med detta momentet än, men jag testade ändå. Hon lade sig snabbt på mitt kommando, men reste sig halvvägs upp direkt. Gräset var nog kallt.....

Inkallande: "Bra" Hon hade lite dåligt fokus när jag lämnade henne. Men kom som skjuten ur en kanon och landade rakt och fint vid min vänstra sida :)

Ställande under gång: "Bra" Hon ställde sig snabbt, och stog kvar helt stilla. Grymt!

Apportering: "Tveksam" Först ville hon inte ta apporten. Hon vred på huvudet men till slut tog hon den. Hon visade tydligt att den var äcklig! Höll (slarvigt) kvar tills jag tog den.

Hopp över hinder: "10" Bättre hade vi nog inte kunnat göra det. Full av energi, visste precis vad hon skulle göra, och gjorde det snyggt! :)

Det var roligt att hon var så himla glad! Hon är oftast glad, men nu var hon så glad att hon verkligen  tog emot mitt beröm mellan momenten. Hon fick godis också såklart, men blev upprymd nog av mina klappar och muntliga beröm.
Det som gick mindre bra var inte förvånande, jag vet att det är de grejerna vi behöver träna mer på. Himla kul att det gick så bra, hon smet ju inte iväg en enda gång ;) Känns hoppfullt. Mattes allra bästaste lilla knasråtta!

Kommentarer
Postat av: Nina

Mycket bra jobbat!!! :)

2011-04-27 @ 00:09:56
URL: http://ninasbilderblogg.wordpress.com
Postat av: Ingrid

Grattis!! Vad kul att det gick så bra och att ni höll hela

Programmet igenom! Lite finslipning och sen är det tävlingsdags, eller hur? :-)

Heja, heja!!

2011-04-27 @ 07:47:51
Postat av: Cizzi Essi o Imsa

Vad roligt att det gick så bra!

2011-04-27 @ 14:07:18
Postat av: anna o hundarna

Tjusigt!!! Apporteringen i klass 1 är skum, men det är ju låg koeff. så man behöver inte traggla så mycket. Nu blir det tävling på riktigt snart?!

2011-04-27 @ 17:22:40
URL: http://pelleskop.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Va roligt att det gick så bra Catrine!! :)

Hon kommer bli en riktigt lydnadsstjärna tror jag. Duktiga Milly!

När ska ni tävla första tävlingen?;)

2011-04-27 @ 19:43:22
Postat av: Emma, Harry och Hilja

SUPERBRA!!! Härligt jobbat Catrine! :D

2011-04-27 @ 21:57:14
URL: http://herrharry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0