Tufft fyspass

Igår var vi sex stycken hurtbullar (12 med hundarna) som invigde påskafton med ett svettigt träningspass. Jag ledde det den här gången och vi höll till vid havet till stor del. Vi hade tre stationer med styrkeövningar, och mellan dessa stationer förflyttade vi oss joggande. Riktigt svettigt och varmt var det, men härligt! Är så himla skoj att kämpa på i grupp, och att ha med hundarna gör det ännu bättre :)

Vid första styrkestationen väntade skritt i ljung för hundarna...

 

....och jobbiga gäddhängs-lyft för oss tvåbenta.

 

På väg till nästa station.

 

Här sprang vi några vändor i en backe. Angelica får lite extra benträning när Pajas/Bingo drar åt motsatt håll hihi ;)

 

Det går an att pinas i backen när man har fin havsutsikt..

 

Halvvägs genom passet var det verkligen behövligt med vattenpaus.

 

Sara med sin mycket ovanliga hund Fletcha, en cimarrón uruguayo (om jag minns rätt)

 

Vid nästa station fick hundarna ligga och vila i skuggan, medan vi körde armhävningar, situps och plankan.  Efter det var det bara att jogga tillbaka till start. Ett härligt gäng! Hundarna var rätt lugna vid det här laget, hehe

 

Hundarna skötte sig väldigt bra. Många är taggade till en början men det dröjer inte länge innan de tappar lite av energin och liksom faller in i uppgiften. Milly och Ice var som två maskiner som bara trampade på, sida vid sida :) Här ser man att Milly flåsar också, det händer inte särskilt ofta!

 

Stretching.

 

Vissa var så varma efteråt att de var tvungna att ta sig ett dopp :)

 

Det har blivit en del löpträning för mig och Milly det sista. Jag gillar faktiskt att vara ute och jogga, det är ett bra sätt att kombinera naturupplevelse, konditionsträning och hundaktivitet. Sen finns det en liten anledning till.. Den 3 maj ska jag och fem andra tjejer springa vårruset!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0