Vårlydnad

Fåglarna kvittrar, blommor sticker upp bland löven på marken, man kan gå utan jacka. Det är VÅÅÅR!

Vårkänslor!

 

Knaskänslor!

 

Bit-o-slitkänslor!

 

Lilla tokiga hund...

 

Jag o Tony o lillråttan var ute på en två timmarsrunda i förmiddags, fullspäckad med roligheter.
Vi traskade bort till brukshundklubben. Där fick Milly rusa och busa i en stor inhägnad, skönt att få sträcka ut i några härliga tok-galopper!
Efter det var hon minsann uppvärmd och det var dags för lite sökträning.  Tony fick agera figurant och jag skickade ut Milly. Alla tre gångerna rusade hon i högsta hastighet spikrakt ut i skogen. Hurra, varje gång hittade hon husse med fickorna fulla av godis! :)

Som om det inte var nog tränade vi lite lydnad också. Förutom läggande under gång, som är under inlärning, så kan man nog säga att Milly kan alla momenten i lydnadsklass ett nu. Även om de såklart inte hade mått dåligt av viss finputsning. Apportmomentet som har varit ett av de svåraste funkar faktiskt! Hon fixar både att sitta vid min sida och hålla, samt att hämta in en apport jag kastar. Tyvärr fick inte Tony med detta på filmen idag dock..

En grej som också krävt myyycket jobb är ju tandvisningen. Bosse (som Milly hittade i skogen förra sökträningen) dök upp idag. Han ställde upp på att träna tandvisning med oss. Hur det gick kan man se i slutet av filmen. Jag är helnöjd! Milly med :)

Milly och Bosse.



Här är lite film från träningen. Först lite fotgående, jag delar upp det och belönar efter hyfsat korta sträckor. Inkallning och ställande under gång kommer sen, och till sist då tandvisningen.



Kommentarer
Postat av: Nina

Det ser bra ut! :)

2011-04-12 @ 00:13:18
URL: http://ninasbilderblogg.wordpress.com
Postat av: Emma, Harry och Hilja

Duktig!!! När ska ni debutera? :)

2011-04-12 @ 21:03:05
URL: http://herrharry.se
Postat av: stina

Superfint! Samma fråga som Emma, när är det dags? :)

2011-04-12 @ 21:24:39
URL: http://stina.dinstudio.se
Postat av: Susan

Jävlar vad duktiga ni är :D!!

2011-04-15 @ 18:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0