Det går framåt

Äääääääääääääääääääntligen börjar det hända saker på halt-hund-fronten!

När vi var på gotland käkade Milly sina sista tabletter, och tog det mest lugnt. Vi började märka en liten förbättring av hennes sätt att röra sig då. Nu är det ännu bättre. Hon är inte helt ohalt än, men det är nära nu! :)

Igår var vi och fick henne masserad hos Susanne Hannedahl. Efter knådningen såg vi ytterligare förbättring, i morse rörde hon sig helt som vanligt. Ikväll dock lite stelare igen. Men huvudsaken att det börjar röra sig i rätt riktning. Både jag och Milly har fått tillbaka ett gott träningssug.. Jag är framförallt sugen på att hinna ut på lydnadsplan i jakten på två förstapris till, innan säsongen blir allt för pinscherovänlig. Ettans moment  borde sitta i ryggmärgen vid det här laget, med tanke på hur mycket vi tränat på dem. hade varit så kul att få komma ut o tävla!

Vi var på lydnadsträning hos Jenny Wibäck i veckan. Det var en tid som var inbokad sen länge, så trots att Milly inte är hundra fräsch så körde vi ändå. Skippade de mest fartfyllda delarna och fokuserade på bla:

Belöningsplacering. För att få Millys kropp ännu närmare mitt ben.

 

Svängar! Visserligen har Milly glidit ut en bit här, men det är kul att se hur hon läser av mig och agerar därefter. När jag vrider huvudet åt vänster så gör även lillråttan det, och vips så har vi påbörjat en vänstersväng.

 

Ligg-stå och sitt-stå i fjärren fungerar än så länge bara på väldans kort avstånd. Tur att vi inte behöver det på läääänge! Sitt-ligg funkar oftast bra även på avstånd.

 

Bäst att passa på att ignorera varandra ordentligt i pauserna...

 



Och så ett litet kort klipp på svängarna. Åt vänster går det riktigt bra tycker jag, framförallt när jag går lite saktare! Höger är dock väldigt mycket svårare...

Tänk att det ska vara så svårt att göra en jäkla sväng! Men det är kul att finputsa sånt här.
Ps foto Nina Johansson.

Kommentarer
Postat av: Karin, Nanny & Ruh

Underbart att Milly börjar må bättre!

2011-08-15 @ 09:25:50
URL: http://ruhbjornen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0