Duktiga hundar

Jahopp, då har vi tävlat rallylydnad igen! Jag o Milly och Ingrid o Tyra har varit iväg hela dagen nästan. Svinkallt har det varit, men lätt värt det! Våra små raringar skötte sig jättebra!

När jag värmde upp Milly hade jag henne lös inne i ridhuset. Vi skulle ju genomföra tävlingen utan koppel, så då var det väl lika bra att värma upp på samma sätt. Inga rymningsförsök så långt, puh. Hon var till min förvåning aningen seg, men ändå glad och gjorde som hon skulle.
Min skräckbild av vår första gång på banan okopplad, var att när jag i starten kopplar loss, skulle Milly bara dra all världens väg och skutta runt och ställa till det. Nu blev det ju verkligen inte så, och det var ju skönt... :) Kan det vara så att all träning det sista gett resultat?

Vi tog oss runt banan utan större problem. Några minuspoäng fick vi i "åttans frestelse", och för nån liten smågrej här och där. Milly var som sagt ganska seg, släpade lite bakom ibland.  Men hon höll sig med mig, hade hyfsat fokus på mig (åtminstonde mer på mig än allt annat) och hon stannade på banan!!!! :D Jag är mycket nöjdare denna gången. Visst hade man kunnat önska liite mer energi, men det här duger. Är så glad att hon inte stack iväg från mig... ;) hihi

Vi fick 91 poäng och blev fyra av 14 ekipage. Så här såg det ut:
(Notera att efter målgång så går Milly fram för att heja på domarna..?)


Jag ser att jag flaxar rätt mycket med armarna.. Fult! Vad gör man av dem när man inte har nåt att hålla i?


Kul med många olika raser på de här tävlingarna.



Ingrid och snart nioåriga Tyra tävlade för andra gången i nybörjarklassen. Jag vill tillägga att de har tränat o tävlat lydnad tidigare ;)
Deras väg runt banan var så snygg att det nästan var äckligt! Hade det inte varit för det där sitt-stå som ledde till ett omtag, så hade de kammat hem full pott. Nu fick de 97 poäng och det blev delad vinst för damerna. Imponerande!

 


En flatcoated retriever och en berner sennen på delad första plats.

 

Grymmaste ekipaget!



Kommentarer
Postat av: Ingrid

Tack för de fina orden, Catrine! Ni var ju också grymma idag!

Jättekul dag, det får vi göra om! Typ den 12:e mars! :-)

2011-02-19 @ 20:47:18
Postat av: Elisabeth och Dix

Fan vad bra ni är!!!

2011-02-20 @ 21:55:33
URL: http://pinscherndixie.se
Postat av: Emma, Harry och Hilja

Hurra hurra hurra för er!!:D

2011-02-22 @ 17:53:13
URL: http://herrharry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0