Pinscherhotell

Ibland önskar jag att jag var Milly. Det ser så gott ut när hon ligger helt bekymmerslös och slappar med filtar och kuddar i soffan. Hon slipper ta ansvar, blir omhändertagen och bortskämd som ett ensambarn utan syskon...

Vad sägs om den här söndagsförmiddagen på Pinscherhotellet:

Inleds med en lång sovmorgon under varmt duntäcke. Matte och husse ser till att hålla undan sina ben, så att pinschern ligger bekvämt och precis där det passar henne bäst.

Uppfriskande promenad i trevlig miljö vid havet. Gräset har kommit fram nästan överallt och det finns mycket skoj att nosa på. Pinschern får springa lös och busa med sina människor på lämpliga ställen. Små träningsuppgifter får hon av matte, pinnlek får hon av husse. Delar av frukosten serveras utomhus, så fort pinschern gjort nåt duktigt. Som att hoppa upp på stenar, runda träd, springa jättefort mellan människorna eller bara slänga en blick på matte i rätt ögonblick.

In och lägga sig på sidan på sköna mattan i TV-rummet. Här stretchas benen och magen kittlas.

På samma matta tränas lite apport och annat roligt, resten av frukosten förtjänas.

Till sist klipps klorna och trampdynorna oljas in. Pinschern ligger på sidan i soffan och blir uppassad, stöttad av kuddar och inbäddad i mysig filt. Dags att sova på maten en stund. När hon vaknar har antagligen matte och husse lagat mat och städat färdigt. Då är det dags att gå ut och hitta på mer bus och roligheter...

 

Nysmorda tassar på tork.

 

Kan man ha det skönare?



Kommentarer
Postat av: Barbro Bingberg

Åh du ska veta att jag brukar skämma bort min hund Cindy också, häromdagen så hade jag med mig henne i stan, då åkte hon förstås på en skön filt i bilen, sen åkte jag till ett ställe där hon fick massage, det tyckte hon var jätteskönt, sen fick hon vila i flera timmar, det tyckte Cindy också var skönt, sen på kvällen gick vi en lång promenad, sen när vi kom in igen så la sig Cindy i sängen, där fick hon ett smaskigt märgben, endast jättegoda saker är gott nog åt min Cindy, säkert känner du på samma sätt för Milly, de är så söta de små liven, en annan gång nyligen så badade jag henne, jag schamponerade henne över hela kroppen, gissa om hon tyckte det var mysigt, Cindy gillar att vara i centrum, jag låter henne få vara det, så ofta som möjligt...

2011-02-27 @ 13:46:55
Postat av: Suvi

Lyyyx! I nästa liv ska jag också bli hund hos er! ;)

2011-02-27 @ 18:50:35
URL: http://suvi.se
Postat av: morsan

åh, det va väldigt vad barbro bingberger skämmer bort sin hunnaracka.

2011-03-01 @ 18:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0