Underbart strandbus

Det råkade vara lika strålande vackert väder idag som igår. Så då var det ju bara att ge sig ut på soliga hundaktiviteter :)
Jag o Milly mötte bloggens nya stammisar - Linda, Ice o Torres nere i Apelviken. Där fick hundarna släppa loss och rejsa bäst de ville. Och det gjorde de minsann!
Milly har inte sprungit lös och busat så här på jättelänge. Det blir lite svårt att få förtroende att göra det när man rymmer hela tiden..... Men idag fick hon chansen och skötte sig om möjligt ännu bättre än igår! Trots väldigt busig stämning smet hon inte för långt bort. Hon lekte med grabbarna men kom med jämna mellanrum tillbaka till mig och kollade läget, fick en godis och några uppmuntrande ord.
Varje gång vi fick möte ropade jag, hon avbröt och kom som ett skott, oavsett vad de andra hundarna hittade på!!! Såna här promenader får man ju inte varje dag.
Jag tycker att jag har rätt att skryta när hon är duktig. Tittar man på senaste agilityloppet och minns besvikelsen, så har man rätt att vara lite mallig när hon väl sköter sig bra ;)

Min mamma sa i går: "Hon är tydligen apbra eller för jävlig. Hon är la nästan aldrig halvbra." Och det stämmer ju helt o hållet! Det är antingen det ena eller det andra. Tur att man får lite av det goda ibland också!! Här kommer några härliga bilder, och en liten ihopklippt bit:

Full fart non stop när man leker med Bröderna Bus :)

 

Hej hopp!!!

 

Försök inte..

 

Min pinne!!!

 

 

En underbar dag...

 


 

Den här lille killen Torres.. Linda har passat honom några veckor eftersom hans husse varit på semester.. Varje gång jag träffar Torres gillar jag honom mer och mer.

De flesta hundar man träffar tycker man är trevliga och fina, men man får inte den där känslan att man skulle vilja ha dem. Det är rätt sällan man träffar ett djur som man får den där speciella känslan för.

Jag har minsann ett gott öga till den här unge mannen. Jag känner inte honom jätteväl, men alltid när han är med så är han underbart go och glad, hela hunden bara ler. Han kan inte så mycket när det gäller vardagslydnad, men verkar ha rätt inställning och är lite lagom förarvek.

Nu är han ju inte till salu, och han är inte heller den typen av hund jag tänkt mig i framtiden. Men vissa personligheter smiter rätt in i hjärtat på en! :) Att han sen råkar vara en blandras mellan pitbull och amstaff spelar ju ingen roll för Känslan.

 

Tänk om man en dag skaffar sig en valp, som verkar lovande på alla sätt och vis. Men under tiden den växer upp så kommer aldrig den där rätta känslan, som man kan få för vissa enstaka individer? Vad hemskt det hade varit. När man skaffar sig en omplaceringshund kan man ju visserligen inte vara med och påverka från början, men man får ju se hur den hyfsat färdiga personligheten är. Begagnade hundar kanske är min grej? :)

Kommentarer
Postat av: Eva & Tova

Åh så härligt å läsa om era underbara dagar!! Vill komma ner å träffa er.. Vi måste höras SNART!!

2011-02-13 @ 22:36:35
Postat av: Nina

Åh så mysigt! Jag förstår att både du och Milly trivs bra i stan! :)

2011-02-14 @ 11:59:40
URL: http://ninasbilderblogg.wordpress.com
Postat av: Emma, Harry och Hilja

Underbara bilder! :D Och gullig film.

Han verkar söt Torres, men jag är lite rädd för "kamphundar"... ;)

2011-02-16 @ 22:09:37
URL: http://herrharry.se
Postat av: Jenni

Vilka härliga bilder! Jag blev nästan lite tårögd av filmen för de såg så glada ut.

Pitbullar och amstaffar är ju egentligen världens mysigaste hundar om de bara slipper machoägare. Jag tror pinschrar är betydligt svårare.

2011-02-22 @ 11:29:21
URL: http://loketoke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0