Back to vardagen

Tack igen för alla snälla kommentarer! Det värmer :)
Det har behövts ungefär en vecka för att krascha och rycka upp sig igen. Vi har som sagt tänkt över alla jobbiga frågor rörande ägandeskapet av en hund, som i vissa situationer kan ta till bett. Under tiden har Milly, intelligent och känslig som hon är, märkt att matte inte varit på topp. För att göra det hela ännu värre så har hon därför valt att dissa mig rätt ordentligt. Endast husse har varit god nog åt damen, och honom har hon minsann både gosat och lekt med. När jag har satt mig i soffan bredvid henne, har hon demonstrativt rest sig, hoppat ner och lagt sig på golvet. Har jag klappat henne har hon gjort lugnande signaler och sedan flyttat sig längre bort. Jag har alltså inte varit arg på henne!! Bara ledsen...
Härom morgonen när jag steg upp gick jag fram och hälsade henne godmorgon i soffan. Hon rörde inte en min, svansen var som förlamad. Inte ett endaste litet leende. När Tony kom upp fem minuter senare gick han också fram till henne. Då fick han både svansvift, snällöron och ryckningar i hela pinscherkroppen. Orättvist!

Nu vill jag sluta gräva ner mig i problem, och blicka framåt. Vi har ju en massa kul att hitta på så nu gäller det att ta nya tag! Milly visade tydligt i morse att hon också är tillbaka på banan. När jag kom upp ur sängen och satte första foten i TV-rummet fick Milly syn på mig..... Då reste hon sig upp i soffan, placerade öronen långt bak i nacken, viftade på svansen som en labrador och YYYYYLAde en lång stund!!! Tack för det Milly, det är precis vad en matte önskar sig :)

Den heldagen jag och Milly hade igår (Tony var med på eftermiddagen) gjorde nog susen. Vi hade jättroligt hela dan! Vi började med en mysig morgonpromenad i vackra Stättared. Därefter följde lite sökträning på samma ställe. Det gick helt okej, speciellt med tanke på att folk var väldigt aktiva på en skyttebana i närheten. Milly är ju skotträd med vi fixade faktiskt att söka med skott i bakgrunden. Jag trodde att det blev en paus i skjutandet just när jag och Milly körde. De andra hundförarna hade inte märkt av nån paus, så jag antar att vi var så fokuserade på jobbet att vi inte märkte skotten. :) Milly jobbade på bra i skogen men var lite olydig på stigen.. Jaja man kan inte få allt.

När man figgar får man umgås med skogens små invånare...

 

Redo att bli hittad...

 

Uppletad av groenendalen Spirit!

 

Hit med korven!

 

Efter söket tränade vi lite platsliggning. Funkade ganska bra.. Lite lätt i armbågarna vid nåt tillfälle dock... Här hördes också skott i bakgrunden.

 

Som avslutning blev det bus!

 

Tjoho vad kul!

 

Jaha, detta var förmiddagen. På eftermiddagen åkte vi för att titta på när agilitygänget hade uppvisning i ett nybyggt ridhus. Eftersom vi har lagt agilityn på is så skulle ju vi inte vara med. Men vi ändrade oss på plats och körde ändå!!! Vi har ju inte tränat på länge, men det var en väldigt enkel bana och allt var ju bara på kul. Ju mer misstag, desto bättre tycker ju publiken. Det var skitkul och jag är glad att vi gjorde det. Hade inte vimeo vägrat låta mig logga in så hade jag haft ett filmklipp att visa...

 

 

Hur ska vi ha det..?

 

 

Kan istället berätta att vi gjorde vårt bästa för att underhålla publiken... Vi körde stafett, två likadana banor och stora mot små hundar. Milly inledde genom att springa fram till Echo, som är en mycket erfaren korthårig collie. Hon ville busa med honom i slalomet, men han lät sig inte distraheras :) Det gillade publiken.. De gillade också när Milly stack iväg och blev infångad av Tony. Och när vi till slut fick det att flyta på i några hinder, men höll på att krocka med varann.. Två hopphinder sprang jag och Milly förbi på utsidan, hon precis framför mina fötter och jag staplande, försökte undvika att ramla på henne. Då hördes gälla tant-skrik-skratt och jultomteliknande gubbflabb... hehe.

Som tur var så var inte Milly den enda hunden som knasade till det lite... :) Det är ju tokigheter folk vill se, och det fick de :)

 

Mest en massa cowboyswannabees i publiken :)

 

Efteråt ville folk komma fram och klappa. Då drog vi oss undan och överlät minglandet till de lite mer socialt begåvade hundarna...

 

Sammanlagt tryckte väl Milly i sig ett halvt köttbullepaket under dagen, och jag fick både kaka, äppelpaj och hamburgare i samband med uppvisningen. Det var en mycket lyckad dag som vi verkligen behövde!

 

Äter gräs liggandes ner...

 


Kommentarer
Postat av: Elisabeth och Dix

Varför har ni paus i agilityn?



Ja man kan inte säga annat än att pinschrar är underhållande :)! Deras påhitt kan vara sååå jobbiga men vad man kan skratta gott åt dem!

2011-05-15 @ 18:20:04
URL: http://pinscherndixie.se
Postat av: Gerd Marit

Tydelig at hun og du har funnet tonen igjen. Så masse dere rakk på en dag - ikke rart hun spiser liggende - fantastisk!

2011-05-15 @ 19:28:18
URL: http://www.corasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0