Där satt den!!!

På väg till tävlingsplatsen var spänningen olidlig. Vi körde genom regnskur efter regnskur, solen skymtade fram ibland däremellan. Skulle vi få visa vad vi går för eller skulle allt sabbas av regnet? Alla pinscherägare förstår väl att hela tävlingen stod på spel, då det är det omöjligt att genomföra ett lydnadsprogram i regn. Det där plågade, döende uttrycket hade nog inte gett höga helhetsbetyg..

Vi hade tur och regnet väntade tills vi var färdiga! Så här gick det:

Platsliggning, 10p!
Bästaste, duktigaste lilla prinsessan! Hon låg limmad i backen utan minsta lilla pinscherryck :) Mina knän kändes stabila.

Tandvisning, 10p!
Hon satt som gjuten och hade inga större problem med att bli kladdad på av domarn.

Linförighet, 5p
Det här var dagens sämsta. Hon var väldigt ofokuserad och slarvig. Jag fick dessutom hjärnsläpp och snurrade till det lite vid en vänster-om-halt. När vi närmade oss domarn så kastade sig Milly fram i kopplet för att tjenixa på honom! What!? Slarvigt var ordet.

Läggande, 8p
Vi var inte riktigt överens när vi skulle börja gå framåt. När det var dags för själva läggandet gav jag ett rejält kommando, för att undvika missförståd. Hon förstod! :)

Inkallande, 9p
Hon gjorde det finfint, förutom att hon krashlandade mot mina ben. Härlig energi!

Ställande, 10p!
Fintelifinfint! Hon kändes ju lite småvirrig så jag drog i med ett rejält kommando här också.

Apportering, 9p
Hon gjorde detta så himla bra! Jättemycket bättre än förra tävlingen. Höll helt stilla och med ett ordentligt grepp. Vi fick kommentaren "Höll till nosen" av domarn. Så tydligen tyckte han väl att jag petade på hennes näsa med apportbocken. Skit samma, hon var jätteduktig här och hade inte kunnat göra det bättre.

Hopp över hinder, 10p!
Ja, vi har ju tränat agility så att hoppa är ju både skitkul och enkelt! ;)

Helhetsintryck 7p
Domarn drog ner för att jag höll henne i halsbandet mycket, vilket jag ju gjorde. Men frågan är om det inte dragit ner mer om hon rymt iväg mellan varje moment? ;) När jag berömmer henne leder det ofta till sprallighet och därmed en liten runda. Vill ju inte berömma för lite heller, hon måste ju få lite peppning och uppmuntran.. Svår balansgång.

Sammanlagt fick vi 169 poäng, alltså ett förstapris, och kom tvåa av åtta startande!

Hon ser väl rätt mallig ut va :)

 

Rak i ryggen som en fura!

 

Här har ni filmen. Tyvärr saknar den komiska inslag under platsliggningen den här gången...

 

Det här var ju roligt! Så jäkla skönt att platsliggningen funkade så bra! Och tandvisningen. Det är otroligt att den är så säker. Linförigheten är jag dock inte alls nöjd med, det var riktigt dåligt fokus där. Men men, det kan inte vara på topp jämt. Hon skötte sig jättebra i övrigt och gjorde sin matte och husse mycket stolta :) Jag var bättre förberedd den här gången med lekbelöning efteråt, det är jag nöjd med också.

 

Ganska kul egentligen att hon sprang fram till domaren och tävlingsledaren två gånger på filmen, och det hade blivit en tredje gång om inte hon varit kopplad under linförigheten. Hon tyckte väl att det verkade vara  schysst folk. ;)

 

Nu tänker jag vänta några veckor innan vi tävlar igen. Vill inte att det ska bli tråkigt och förutsägbart för Milly, så nu får vi greja med lite annat också ett tag. Det har varit rätt intensivt nu det sista, så det kan nog vara bra att låta all läggande- och platsliggningsträning sjunka in lite. Vi behöver ju dessutom lite tid att putsa på linförigheten.

 

Hon tycker att det är skitkul att träna lydnad, och så vill jag att det ska förbli. Vi har ju hela sommaren på oss att plocka två förstapris till! :D


Kommentarer
Postat av: Annika

Supergrattis.. det är ni värda som kämpat på. Är imponerad och glad för din envishet som nu verkar ha slagit pinscherns envishet ;)



// Annika ( lystras förra matte)



2011-05-28 @ 07:17:22
Postat av: Gerd Marit

Gratulerer så mye! Skikkelig kult at dere fikk til en skikkelig konkurranse så raskt etter forrige! Superflinke både eier og lille Pinschertulle! Og synes de der små ivrige hilseturene mot dommerne er bare herlige, selv om det kanskje kostet dere ett poeng i totalen.

2011-05-28 @ 08:26:06
URL: http://www.corasblogg.blogspot.com
Postat av: morsan

kanonbra. kortet med bucklan där hon står upp måste du förstora och hänga upp på väggen. jättefint.

2011-05-28 @ 09:13:05
Postat av: Nina

Grattis!!! Mycket bra! :)

2011-05-28 @ 09:46:10
URL: http://ninasbilderblogg.wordpress.com
Postat av: Patrik

Ni är grymma! Superduperbra jobbat! Jag är impad...

2011-05-28 @ 11:32:37
URL: http://Pinscherndixie.se
Postat av: Anna o hundarna

Grattis!! Vilka stjärnor ni är!!

2011-05-28 @ 12:23:00
URL: http://pelleskop.webblogg.se/
Postat av: Elli

GRATTIS, det här var ni väl värda!



Jag tar mig friheten och lånar ståkortet till min hemsida!

2011-05-28 @ 16:58:59
URL: http://lpk-pinscher.se
Postat av: Elisabeth och Dix

SNYGGT jobbat! fasen vad bra!

2011-05-28 @ 19:32:27
URL: http://pinscherndixie.se
Postat av: Emma, Harry och Hilja

SUPERGRATTIS!!! Ni är sååå värda det här! :)

2011-05-29 @ 15:54:46
URL: http://herrharry.se
Postat av: Emma, Harry och Hilja

HURRAAAAA för er vad ni är BRAAAAAAAAA!! :D

2011-05-29 @ 20:44:10
URL: http://herrharry.se
Postat av: Emma, Harry och Hilja

HURRAAAAAA vad ni är BRAAAAA!!! :D

2011-05-29 @ 20:46:14
URL: http://herrharry.se
Postat av: Ane med Stretto

Hei!



Fant bloggen deres på Cora sin, og etter å ha lest litt må jeg stemme i med de andre her:

Gratulerer så mye :)

Flinke dere er, ha en fortsatt fin sommer!

Skal krysse fingrene for at dere får regnfri himmel på neste konkurranse også, alltids en fordel når man har pinne ;)



Hilsen Ane

2011-05-31 @ 19:52:47
URL: http://mostawesomeristretto.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0