Hund i bil?

Ännu mer som har med hundvaktstemat att göra. På lördag ska Tony tävla i Atletic Fitness nere i Lund. Tanken har hela tiden varit att jag ska hänga med såklart, och titta och heja på. Har jag stått ut med en dietande surgubbe i åtta veckor, och lyssnat på allt uppläggssnack när det gäller chins, dips, rodd och posering, så tycker jag att jag förtjänar att se på resultatet också.

Grejen är bara att Tonys föräldrar också ska ner och titta, och vi blir borta från ca kl 06 till 15, beroende på hur bra det går för muskelhussen. Och vi har alltså ingen hundvakt. Att vara ensam hemma den tiden är inget alternativ för Milly. En tanke har varit att ha med både Milly och Lucky i bilen, och att vi tar ut dem på promenader vid flera tillfällen. Men det här alternativet känns inte riktigt bra. Det är ju kallt ute, och Milly skulle garanterat frysa, även om hon har täcke på. Men det som oroar mig mest är risken för att få inbrott i bilen, och att det inte finns några hundar kvar när vi kommer ut. Sånt här läser man ju om då och då, och även om de fruktansvärda sakerna de stulna hundarna används till. Tror inte det skulle kunna bli så mycket värre än att man aldrig får reda på vad som hände med ens lilla älskling. Tankarna på vad hon råkat ut för skulle plåga en under restan av livet. Fy fan!

Jag ringde nyss till hotellet där tävlingen kommer äga rum, och pratade med dem om detta. De sa att de har övervakningskameror, men att de trots det har haft inbrott i bilar på parkeringen. Visserligen är det mycket folk i rörelse en dag som denna, men de menade att tjuvar är ju otroligt fräcka, och de lämnade inga garantier för att inbrott inte skulle kunna ske. Såklart att de inte kan garantera det...

Hade ni vågat lämna hunden i bilen på ett hotells parkering så här?


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag hade gjort det, men jag är inte så rädd om min hund....haha

Nä, skämt åsido. Om ni har möjlighet att ta promenader emellanåt och att du lägger in massa varma täcken/filtar så kommer det säkert gå jättebra! Jag skulle inte oroa mig för inbrott.

Hälsa Tony stort lycka till!!

ps. Sedan Hedda träffade Tony förra fredagen så pratar hon om honom minst en gång om dagen.....haha

2011-11-24 @ 14:14:38
Postat av: Karin, Nanny & Ruh

Jag vet faktiskt inte! Jag hade nog oroat mig en del, så för min egen sinnesfrids skull kanske jag hade försökt hitta en annan lösning. Men, å andra sidan så är jue bilen låst. Kan ni lägga över en filt så det inte syns att det är en hund i bilen?

2011-11-24 @ 14:20:20
URL: http://ruhbjornen.wordpress.com
Postat av: Nina

Jag hade nog inte gjort det. Jag hade hellre stannat hemma än att ta risken, men förstår att det känns tråkigt. Det har varit extra mycket hundstölder nu ett tag och varningar har utfärdats. Kommer dock inte ihåg om det var i hela landet.



Fan, jag ska jobba sent kvällen före och sen har jag vernissage på lördagen. Mats ska inte vara hemma, han ska till Göteborg på nån grej med facket. Så det blir svårt för oss att passa henne.



Kan du inte vara ute med henne största delen av tiden och bara gå in precis när det är Tonys tur? Så hade jag nog gjort, eller möjligen smugglat in Milly innanför jackan så hade hon fått vara med istället. :) Hoppas det går bra.

2011-11-24 @ 15:38:48
URL: http://ninasbilderblogg.wordpress.com
Postat av: caroline med nala

Kikade in här och såg att ni ska till Lund, bor precis nära scandic star hotell och är hundlös i helgen, hade det krisat hade Milly kunnat mellanlanda här :)

2011-11-24 @ 22:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0