Lydnadstävling

Idag har vi tävlat, på riktigt, i lydnadsklass 1!

När vi kom till tävlingsplatsen var gräset vått, och det var ganska kallt ute. Liggproblem, tänkte jag då. Förutom detta var jag inte särskilt nervös alls. Efter att ha kört några skojiga "rulla runt" i det våta gräset, så kunde Milly ligga ner igen utan större problem.

Okej, så här gick det:

Platsliggande, 5p Det var ju blött i gräset! Efter halva tiden ungefär, halvsatte hon sig upp. Precis före vi gick in på plan fick hon syn på bostonterriern och blev förbannad. Vi möter en ibland på promenaderna, och de två hatar varandra. Sedan fick grannschäfern sig en rejäl åthutning av sin matte precis innan vi lade ner hundarna. Så hon kändes väldigt orolig och ostabil här. Tur att hon stannade på sin plats iaf!

Tandvisning, 10p! Klockrent.

Linförighet, 6,5p Det här är jag faktiskt missnöjd med. Inte bra alls! Tycker nästan att det inte var värt poängen vi fick, då vi helt saknade fokus, hon kändes seg och t.om gick och sniffade i marken. Missade två sättanden?! Saknade den härliga energin vi brukar ha i detta moment.

Läggande, 10p! Ja vad ska man säga? Gick jättebra.

Inkallande, 10p! Hon var duktig, men jag märkte även här att hon inte hade riktigt samma galna energi som vanligt. Hon saktade in lite i slutet.

Ställande, 9,5p Jag tyckte att hon var lite seg i starten, men domarn skrev "ngt långt fram i framföringen". Hur som helst så ställde hon sig ursnyggt!

Apportering, 10p! Hon nosade på apporten när jag höll fram den. Trodde att det skulle bli avdrag, men tydligen inte. Hon höll utan tugg, även om man ser på filmen att hon slänger lite med huvudet.

Hopp över hinder, 9,5p
Domarn fnissade och skrev "avslut". Var alltså inte bara jag som tyckte hennes små grodhopp i sättandet var gulliga! :)

Helhetsintryck, 10p! "Härligt ekipage!!!" skrev domarn. Förutom platsen och linförigheten så tyckte jag också att det kändes rätt härligt. Det var inte det bästa hela program vi gjort, men helt ok!

Sammanlagt fick vi 168,5 poäng, alltså första pris, och hamnade tvåa av fem startande. Det är vi nöjda med!

Lite fint höstig skrytbild!

 

Hon ÄR duktig, den där lilla jäkliga hunden :) Och söt!

 

 



Efter att domarna berömt bland annat min gångstil (??) så rusade vi av plan och kampade en lång stund med Millys favoritleksak.

Kommentarer
Postat av: Ane

Gratulerer så mye!!! :D Så tøffe og dyktige dere er, syns dere så råbra ut på banen!

Lykke til videre:)

2011-09-03 @ 16:00:53
URL: http://strettis.blogspot.com
Postat av: Tyke Mörbult

Grym insats...Och en stor eloge till den som filma, utomordentligt, fångade verkligen det natursköna i tävlingen!

2011-09-03 @ 17:28:55
Postat av: Nina

Grattis! Det såg ju asbra ut! Jag tycker inte linförigheten var så farlig, hon gick ju jättebra det mesta av tiden! Snygg inkallning och hopp! :)

2011-09-03 @ 17:57:19
URL: http://ninasbilderblogg.wordpress.com
Postat av: Anonym

GRATTIS, snyggt jobbat!! Puss på Millan!

2011-09-03 @ 18:40:07
Postat av: morsan

kanonbra.

2011-09-03 @ 19:46:02
Postat av: Gerd Marit

Grattis så mye til deg og Milly. Synes det ser 100 av 100 ut jeg - må ha litt personlig touch på innkomster og øvelsene :D Man er da en Pinscher!

2011-09-04 @ 14:55:56
URL: http://www.corasblogg.blogspot.com
Postat av: Eva & Tova

Grattis, kanonkul!!

2011-09-05 @ 08:32:08
Postat av: Mirre o Affe

Härligt, stoort grattis

Kraam

2011-09-05 @ 21:51:53
URL: http://Pinnenaffe.wordpress.com
Postat av: Lisa m Nova

Härligt, vilka poäng! Grattis!

2011-09-06 @ 21:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0