Träningstävling i agility

Igår var vi på tränigstävling på klubben igen! Den här gången i agilty, och jag hade bara med mig Nemi.

Fyra lopp körde vi, jättekul var det. Ett agility 1 och sedan hopp 1, 2 och 3!! Hopp 1-loppet var det som funkade bäst, vi lyckades ta oss runt med fem fel, hurra!
Klass 3-loppet gjorde vi bara på skoj (allt är ju iofs på skoj...). Och det var så nedrans svårt att bara tänka ut under banvandringen hur man skulle ta sig runt, att jag nästan fick kortslutning i skallen. När det väl var dags att springa med hund, ja då kom kortslutningen på riktigt! :) Det tog helt stopp halvvägs in i banan, jag surrade runt som en yr höna och letade efter numren på hindren. Nemi hoppade lite hinder här och där och tittade frågande på mig: Vad är det MED dig?????
Till slut tog vi sista raksträckan av banan, skönt att det var över! :)

Efter att ha provat en klass 3-bana så fick jag lite grand bekräftat det jag anat ett tag... Agility är svårt, supersvårt! Kan inte riktigt se mig själv köra på högre nivå... Kanske passar lydnaden mig bättre, då man inte behöver förflytta sig i ljusets hastighet, fatta svåra beslut på hundradels sekunder och samtidigt förmedla rätt instruktioner med sin kropp..

Hur som helst är det ju en jättekul sport och aktivering! Man behöver inte var supergrym på allt heller.. :)

Husse kom och tittade på en stund. Milly blev så uppspelt av att se sin matte springa omkring, så hon fick vänta i bilen.

 

Idag har jag haft första skoldagen på den här terminen. En timmas introduktion hade vi, verkar bli en kul litteraturkurs i svenska. Det bästa av allt är att jag inte ska till skolan igen förrän på tisdag. Hela hösten kommer det vara mycket som kan göras hemifrån, och vet ni vad det innebär.... Jo, att det blir en himla massa hundskojigheter!! :D

 

Nu ska vi strax ta de båda bruna och ge oss av till skogs, i jakt på kantareller!




Kommentarer
Postat av: Lojs

Klart det passar dig, det blir bara ett väldigt stort hopp från ettan till trean och det är inte många som klarar av att springa ikapp med en Nemi. När vi tränar ihop någon dag så kan du få prova att göra något klurigt med Varg, hon är mycket enklare. :)

2011-09-01 @ 15:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0