Agilityträning

Milly gillar agility! Ikväll fick vi träna på däcket, långhoppet, tunnlar och vanliga hopp. Hon ger verkligen ALLT på varenda hinder! Vissa av de andra hundarna tar några lugna galoppsteg fram till hoppet och lufsar sen över. Men Milly är så snabb att man knappt hinner se henne, som skjuten ur en kanon!
Vi tränar med godisskål som placeras bakom hidret. Funkar skitbra. Det är som att det sitter ett tjockt gummiband mellan Milly och skålen. Jag drar ut bandet till max, över till andra sidan hindret och när jag släpper så.. ja ni fattar :)

Det är väääldigt kul med alla andra hundar. Hon stretar och drar och vill leka med alla. Inga sura miner hos henne men det är mycket energi i den lilla... Undrar om det ger sig med tiden eller om man behöver träna speciellt för att hon ska hålla sig lite lugnare...? Kanske mer passivitetsträning bland hundar. Att vara passiv är ju så tråkigt tycker Milly! Varför sitta still när man kan toka omkring?

Eftersom Milly är så himla snabb så blev det bara suddiga bilder från träningen idag. Men jag fotade lite i eftermiddags när vi var ute. Vi cyklade en runda som inleds med koppel på och lite lagom travfart. Senare kommer man ut på grusvägar. Där kör sällan bilar och om det kommer nån ser man dem på långt håll. Där brukar hon få springa lös. HURRA vad kul det är! Äntligen får man lite luft under vingarna tycker Milly.. Då cyklar jag i vanlig cykeltakt och Milly får galoppera eller springa hur hon vill. Hon vill oftast springa fortfort! Hon håller sig alltid lagom nära, gör inga avstickare från vägen. Då och då kommer hon och får sig en godbit i farten. Rundan avslutas med koppel på och lugnt tempo, nedvarvning får man ju ha.
Vi stannade till nere vid ridbanan för lite lek och träning.

 

 

Medan Milly hade platsliggning så gömde jag två små paket med gottis i.

 

Var kan den vara?

 

Här har vi nåt!

 

Mums mums glufs glufs! Snygg sittställning...



Kommentarer
Postat av: Emma, Harry och Hilja

Hahaha, bra liknelse med gummibandet, den ska jag använda mig av till mina kursare nu! Kul att hon gillar det, och hon har ju helt rätt, agility ska ju gå fort!! :D

2010-04-17 @ 20:49:52
URL: http://herrharry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0