Härlig vårdag

Idag har jag inte varit i skolan utan bara varit hemma och haft det gott! Jag och Milly inledde med en liten löparrunda på motionsslingan. Solen sken och fåglarna sjöng. Härligt!! När det är joggingdags använder vi ett sånt där bälte runt magen med elastiska remmar fästa i Millys koppel. Med sele på den lilla oxen så får man dessutom lite draghjälp, funkar skitbra. I uppförsbackar kan man tagga henne lite extra genom att klappa händerna eller ge ett "kom igen då!". Då lägger hon i en växel till och vips så har man klarat av backen! :) När jag nu vant mig vid denna underlättade form av träning kommer jag aldrig mer jogga utan hund. Enda nackdelen är när det dyker upp nåt intressant mitt på stigen så att draghjälpen tvärstannar och man får ta ett snabbt skutt över henne...

Senare åkte vi in till stan och tränade på att uppföra oss som folk- bland folk. Hemma hos oss kryllar det inte direkt av människor och hundar på promenaderna. Det är visserligen skönt, men om man vill träna hundmöten är det värre. Vissa dagar händer det att man bara ser (eller HÖR) en hund på håll. Då byter vi riktning och går däråt, i hopp om att komma i närheten.. Allt för ett träningstillfälle!
Nu satte vi oss i alla fall på stadens torg och tittade på förbipasserade hundar och människor. Milly var helt ko-lugn och satt och njöt av det fina vädret.



Under promenaden som följde så var det nån hund som verkade vääldigt intressant, så det gloddes och drogs i kopplet en del. Men hon var iallafall glad hela tiden och det gick överlag bra.
Blir mysigt när man snart kan sitta på nåt cafés uteservering och ha den lilla med sig.
Imorgon är det dags för ring & socialträning igen. Fy f*n vad kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0