Mera agility

Idag fick jag med mig den duktiga pinschern! För varje kurstillfälle blir hon lugnare och lugnare. Fortfarande pigg på hindren, men inte lika hyperaktiv mellan uppgifterna.
Vi fick köra lite enkla kombinationer, tre hopp på raken och hopp - tunnel. Detta fixade både Milly och Sacko (som vi hängde med idag igen) galant!




Slalomet har vi tränat en liten stund nästan varje dag under veckan, och det har gett resultat. Det känns som att hon är rätt säker på vad hon ska göra. Platta tunneln introducerades, utan problem. Milly var nästan lika tuff som Sacko, som bara plöjde sig fram utan att tveka :). Jag antar att allt krypande under täcket gett lilla fröken vana av att röra sig i mörker och ha nåt som hänger över ryggen. Det gick faktiskt bra på alla hindren idag! Just det, jag provade att använda leksak som belöning. Det funkade skitbra! Har en liten mus i ett snöre, egentligen en kattleksak. Den har ett elektroniskt pipljud som låter när den skakas. Milly fick jaga den efter tunneln och det var så roligt att ögonvitorna syntes!


 


Nu är det bara balanshindren kvar att lära in. Balansen kan nog bli favorithindret.. När vi promenerar i samhället tar Milly varje chans att hoppa upp på murar och springer där istället för på gatan.. Hon gör det utan minsta påverkan från mig och man ser att hon är koncentrerad och ler när hon balanserar! :)

Agilitykursen håller på i ca en och en halv timme per gång. Hundarna blir trötta på slutet men kämpar på ändå. Jag försöker ta många små pauser under tiden och slutar med ett hinder medan det går bra och är roligt. Det är ändå en väldigt lugn tjej man får med sig hem!


Trööött...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0